خانهاخبار
آیا آیفون 5C و آیفون 5S می‌توانند قاعده بازی در دنیای موبایل را عوض کنند؟

آیا آیفون 5C و آیفون 5S می‌توانند قاعده بازی در دنیای موبایل را عوض کنند؟

۱۳۹۲/۶/۲۶

همانطور که حتما خیلی از شما می‌دانید اپل آیفون 5S و آیفون 5C را معرفی کرد. اپل همیشه برای اینکه یک یک محصول را در دل موبایل دوستان مهم کند تبحر خاصی دارد، مراسم اپل نیز از این قضیه مثتسنی نبود و اپل به خوبی توانست نظر بسیاری از طرفداران سابق و جدیدش را به خود جلب کند. اما سوال اساسی ما در اینجا این است که آیا اپل با آیفون‌های جدید خودش می‌تواند بازی را به نفع خود تغییر دهد؟

 

image

 

آیفون 5C  و معنی اینکه این گوشی اقتصادی است چیست؟

 

بر طبق وبسایت فروش اپل نسخه بدون قرار داد آیفون 5C برای مدل 16گیگابایت 549 دلار و برای نسخه 32 گیگابایت حدود 649 دلار است. اگر از نظر قیمتی بخواهیم این گوشی را پرچمداران اندرویدی مقایسه کنیم باید بگوییم که قیمت گلکسی اس 4 مدل 16 گیگابایتی 649 دلار و نسخه 32 گیگابایتی HTC One 599 دلار است.

 

همانطور که مشاهده می‌کنید این گوشی آنطورها هم ارزان قیمت نیست. حداقل اگر با پرچمداران کنونی اندروید یک مقایسه بکنیم چیزی از نظر قیمتی از آن‌ها کم ندارد در حالی که از نظر پردازنده این گوشی 2 هسته‌ای اپل از گوشی‌های 4 هسته‌ای اندرویدی بسیار ضعیف تر است.

 

image

 

این گوشی در مقایسه با آیفون 5S شاید جنس بدنه خوبی نداشته باشد و امکانات آن نیز کم باشد اما در مقایسه با اندرویدی‌های بزرگ بازار از نظر قیمتی چیزی کم ندارد. بیایید اینطور به موضوع نگاه کنیم شما پولی بیشتر از 500 دلار را برای یک گوشی که نام مقرون به صرفه را دارد پرداخت می‌کنید، در حالی که با پرداخت این مبلغ می‌توانید یک اندرویدی چند هسته‌ای با امکانات فراوان تهیه کنیدو یا اینکه با پرداخت مبلغی نصف 500 دلار یک گوشی اندرویدی با امکانات مشابه آیفون 5C را خریداری کنید.

 

image

 

ما تحلیلگر نیستیم و شاید این حدسی که می‌زنیم درست از آب در نیاید اما تصور ما این است که آیفون 5C در برهه‌ای از زمان و در ابتدای ارائه به علت داشتن نام اپل می‌تواند فروش خوبی را تجربه کند اما این فروش خوب ثابت نخواهد بود و در بلند مدت نمی‌تواند پشت گوشی‌های میان رده اندروید را به خاک بمالد.

 

آیفون 5S اولین گوشی 64 بیتی دنیا

 

آیفون 5S نه تنها اینکه اولین گوشی 64 بیتی دنیا است بلکه بر روی خود یک حسگر اثر انگشت دارد و از نظر سخت افزاری نیز پیشرفت‌های زیادی داشته است. بنابراین دور از انتظار نیست که بسیاری از کاربران سابق اپل و حتی کاربران اندروید به سمت این گوشی جذب شوند.

 

image

 

بر طبق نظر بسیاری از کارشناسان اپل با این تغییر وضعیت، یک پرش بلند به سمت اول شدن در زمینه پردازنده موبایلی برداشته است، این کارشناسان می‌گویند که اپل در کوتاه مدت به عنوان یک شرکت سردمدار این موضوع خواهد بود اما در مدت زمان طولانی کمپانی‌های دیگر نیز خود را نشان خواهند داد. با این حرکت اپل و پشتکار اندروید رقابت این دو غول نرم افزاری وارد دوره جدیدی شده است.

 

نتیجه گیری

 

اجازه دهید به سوال اصلی برگردیم، آیا اپل با 5S می‌تواند قاعده بازی را عوش کند؟

 

در حال حاضر این وضعیت برای اپل مانند یک پنجره باز رو به فرصت‌های جدید است که می‌تواند از آن به نفع اکو سیستم خود استفاده کند.

 

آیفون 5C برای افرادی مناسب است که می خواهند یک گوشی آیفون با قرارداد اپراتورها را خریداری کنند و در ضمن نمی‌خواهند مبلغ زیادی نیز برای کوشی بپردازند. اما آیفون 5S برای افرادی ساخته شده است که به دنبال خرید بهترین و جدیدترین گوشی اپل هستند.

 

شاید اپل در زمانی کوتاه به علت معرفی دو گوشی جدید خوبی را به دست بیاورد اما خیلی از طرفداران موبایلی هستند که به باز بودن سیستم عامل اندروید علاقه دارند و نوع گوشی هیچ تاثیری در انتخاب آن‌ها ندارد.

 

ما تصور می‌کنیم که اپل در کوتاه مدت تاثیر زیادی بر بازار خواهد گذاشت اما اطمینان داریم که در بلند مدت این دو گوشی نمی‌توانند تاثیری که آیفون 4 و 4S بر بازار موبایلی داشتند داشته باشد.

 

نظر شما چیست؟ شما هم فکر می‌کنید اپل برای بازگشت به روزهای اوج خود باید تلاش بیشتری از خود نشان دهد؟ یا اینکه در حال حاضر نیز اپل در همان روزهای اوج خودش است؟

 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (87 نظر)

مهمان

۱۳۹۲/۷/۵
هم سامسونگ و هم اپل هر دو شون خوبن من خو دم iphon5sو galaxys4دارم ولی به نظر من سامسونگ هسچ وقت به پای اپل نمی رسه

مهمان

۱۳۹۲/۶/۳۰
اپل رو اوج بوده هست و خواهد بود به افتخار اپل بزن لایکو

مهمان

۱۳۹۲/۶/۳۰
اپل هنوز هم اول هست . اگر ساير سازنده ها بيكار ننشسته اند اپل هم حتما در نسخه هاي بعدي آيفون نو آوري هاي جديدي را عرضه خواهد كرد. نكته ديگر هماهنگي كامل بين اپل و سيستم عاملش هست كه ساير گوشيها چنين مزيتي ندارند.

مهمان

۱۳۹۲/۶/۲۹
این یک واقعیت هست که دوران اپل تموم شده.اپل گند زد با معرفی این دو گوشی و توهین کرد به تمامه ایفون5 دارا..خداحافظ ایفون5!!!!!!!!!ایفون5 سی که برای دزدی کردن اپل هست.گوشی پلاستیکی کرده از جنس دمپایی میخواد با این قیمت بفروشه.ایفون5 اس هم هیچ چیزه خاصی نداره.کافیه کناره اس4 برترین گوشی جهان و نوت3 برترین فبلت جهان بذاری.اصلا سامسونگ یه چیزه دیگس.قدرست سامسونگ تو نواوری حرف اول رو میزنه.اپل خیلی باید تلاش کنه به گرده سامسونگ برسه

مهمان

۱۳۹۲/۶/۲۹
به نظر من اپل گوشی هاش خوبه .ولی باید کلی تلاش کنه که بتونه بازارو به دست بگیریه و باید تو شکل گوشی هاش یه تغیر اساسی بده ولی من کلا طرفدار اپلم