خانهبررسی‌ها
موتورولا Edge 50 Pro دست پر وارد میدان رقابت شد

موتورولا Edge 50 Pro دست پر وارد میدان رقابت شد

بدون هیچ تعریف اضافی باید بگوییم که موتورولا توانسته است با معرفی گوشی‌های هوشمند باکیفیت، عملکرد بسیار خوبی را به‌نمایش بگذارد و موتورولا Edge 50 Pro هم یکی از آ‌ن‌ها است. 

این گوشی هوشمند برای رقابت با پرچمداران قدرتمند و مدعی کاملا آماده است. 

مشخصات فنی در نظر گرفته شده برای این گوشی هوشمند در بسیاری از موارد هیچ چیزی کم از یک پرچمدار ندارد و می‌توانند به‌خوبی توقعات شما را بر‌آورده کند. 

طراحی جذاب، صفحه‌نمایش بسیار باکیفیت، سنسور‌های دوربین قدرتمند، پردازنده‌‌ای که شاید در حد و اندازه پرچمداران نباشد اما به‌خوبی از پس انجام وظایفش بر‌می‌آید از جمله مشخصات این گوشی هستند که هر کاربری را مجذوب خودش می‌کند. 

البته سوای تمام این تعریفات موتورولا Edge 50 Pro ضعف‌هایی هم دارد که در این مقاله در بخش‌های مختلف به آن‌ها خواهیم پرداخت. 

بیشتر

به روز رسانی در ۱۴۰۳/۲/۱۱
product-image

موتورولا اج 50 پرو

مشاهدهٔ مشخصات فنی و قیمت

موتورولا Edge 50 Pro با طراحی چشم‌نواز و زیبا 

موتورولا نشان داده که در زمینه طراحی گوشی‌‌های هوشمند حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد و Edge 50 Pro یکی از محصولات زیبای این شرکت است که در همان نگاه اول توجه هر بیننده‌ای را به خودش جلب می‌‌کند. 

در قسمت پشتی این گوشی زبان طراحی آشنای موتورولا را شاهد هستیم که در کنار متریال چرم مصنوعی در نظر گرفته شده، جلوه بصری بسیار جذابی به این گوشی بخشیده است. 

البته نباید از تنوع رنگی بسیار خوب این گوشی که تاثیر بسیار بالایی در هرچه جذاب‌تر شدن آن داشته بگذریم. 

 

موتورولا Edge 50 Pro با طراحی چشم‌نواز و زیبا

در نمای رو‌به‌رویی هم از طراحی ناچ اینفینیتی O برای صفحه‌نمایش استفاده شده است. 

بریدگی دایره‌ای شکل با قطر بسیار کم در قسمت بالایی و مرکزی صفحه‌نمایش در کنار لبه‌های خمیده صفحه‌‌نمایش، سبب شده‌اند تا با حداقل میزان حاشیه ممکن و البته صفحه‌نمایش بسیار گسترده‌ای رو‌به‌رو باشید. 

باید بدانید که 92 درصد از نمای رو‌به‌رویی را صفحه‌نمایش به خودش اختصاص داده است. 

نقدی که در این بخش به صفحه‌نمایش این گوشی وارد است همان لبه‌های خمیده است. لبه‌های که در حین استفاده احساس افتادن را تشدید می‌کنند. 

به هر حال اینجا زیبایی برای موتورولا اهمیت بالاتری داشته است. اما باید بدانید که متریال چرم مصنوعی قسمت پشتی، احساس افتادن را تا میزان بسیار زیادی کاهش داده است. 

در مجموع باید بگوییم که موتورولا اج 50 پرو با طراحی زیبا، حس و حال یک گوشی هوشمند پرچمدار و رده بالا را به شما می‌دهد. 

 

موتورولا اج 50 پرو با طراحی زیبا، حس و حال یک گوشی هوشمند پرچمدار و رده بالا را به شما می‌دهد.

صفحه‌نمایش Edge 50 Pro قدرتمند‌تر از پرچمداران 

همانطور که از تیتر مشخص است، Edge 50 Pro به یکی از قدرتمند‌ترین صفحات‌ در بین گوشی‌های هوشمند مجهز شده است. صفحه‌نمایشی که حتی توانایی عملکرد به نسبت بسیاری از گوشی‌های پرچمدار گران‌قیمت را هم دارد. 

البته نباید فراموش کنیم که موتورولا برای میان‌رده‌های جدید خود هم صفحا‌ت‌ نمایش بسیار خوبی را در نظر گرفته بود و باید قبول کنیم که در این عرصه، یکی از جدی‌تری رقیب‌های میان‌رده پرطرفدار سامسونگ است. 

اج 50 پرو به صفحه‌نمایش با ابعاد 6.7 اینچ، رزولوشن 1220 در 2712 پیکسل از نوع P-OLED مجهز شده است. تا همینجا هم متوجه شده‌اید که با صفحه‌نمایش بسیار قدرتمندی رو‌به‌رو هستید، اما صبر کنید، چون این صفحه‌نمایش قرار است امکاناتی فراتر از این مشخصات در اختیارتان قرار دهد. 

 

صفحه‌نمایش Edge 50 Pro قدرتمند‌تر از پرچمداران

نمایش بسیار دقیق و باکیفت رنگ‌ها، اولین چیزی است که توجه شما را در صفحه‌نمایش این گوشی به خودش جلب می‌کند. دلیل این عملکرد بسیار خوب و البته باکیفیت، نمایش 446 پیکسل در هر اینچ است. 

به جرات می‌توانیم بگوییم که در بخش نمایش رنگ، تعداد محدودی از گوشی‌های هوشمند توانایی رقابت با این گوشی را دارند. از طرفی روشنایی 2000 نیت هم سبب شده تا نه‌تنها در شرایط نوری متنوع، بلکه زیر تابش مستقیم نور خورشید هم وضوح تصویر بسیار جذاب و البته با‌کیفیتی دارد. 

اما هنوز هم مشخصات قدرتمند این صفحه‌نمایش تمام نشده است. نرخ بروزرسانی 144 هرتز سبب شده تا در زمینه عملکرد روان و بدون لگ، پایش را فراتر از پرچمداران گذاشته است و عملکردی در حد و اندازه گوشی‌های هوشمند گیمینگ را در اختیارتان قرار می‌دهد. 

پس با خیال راحت نه‌تنها در استفاده روزمره، بلکه در اجرای بازی‌های سنگین و تماشای ویدیو‌های باکیفیت، از عملکرد بسیار روان و بدون لگ این صفحه‌نمایش لذت ببرید. 

لذت عکاسی حرفه‌ای با موتورولا Edge 50 Pro

لذت عکاسی حرفه‌ای با موتورولا Edge 50 Pro

نوبتی هم باشد، نوبت چالش اصلی Edge 50 Pro در بخش سنسور‌های دوربین است. 

در ادامه خواهیم دید که آيا اج 50 پرو، در این بخش هم می‌تواند عملکردی در حد و اندازه گوشی‌های پرچمدار را به‌نمایش بگذارد یا خیر. 

دوربین اصلی 50 مگاپیکسل، دوربین تله‌فوتو 10 مگاپیکسل با زوم 3 برابری اپتیکال، دوربین فوق‌عریض یا همان اولترا واید 13 مگاپیکسل و دوربین سلفی 50 مگاپیکسل برای این گوشی هوشمند در نظر گرفته شده است. 

 

1 copy.jpg

با عکاسی نور روز شروع می‌کنیم و نمونه تصاویر خروجی ثبت شده را می‌توانید مشاهده کنید. همانطور که مشاهده می‌کنید در تصویر اول، اولین چیزی که توجه شما را به خودش جلب می‌کند، رنگ‌های بسیار جذاب است. شاید احساس کنید که موتورولا کمی در نمایش رنگ اغراق کرده است که باید بگوییم چندان هم اشتباه حس نکردید. 

بله رنگ‌ها با لعاب بیشتری به نسبت آنچه در واقعیت مشاهده می‌کنیم نمایش داده شده‌اند، اما باید بگوییم که اغراق زیادی صورت نگرفته و همین امر سبب شده تا شاهد تصویر غیر واقعی از این گوشی هوشمند نباشیم. 

 

2 copy.jpg

با نگاهی به تصوی بعدی مشاهده می‌کنید که در زمینه وایت‌بالانس و البته کنتراست، اج 50 پرو عملکرد بسیار خوبی داشته است. عملکردی که بدون شک هیچ چیزی کم از پرچمداران گران‌قیمت ندارد. 

تفکیک بسیار مناسب ابر‌ها در آسمان و حتی تفکیک رنگی مناسب ابر‌ها که در یک طیف رنگی هستند، نشان از قدرت بالای سنسور دوربین اصلی این گوشی در عکاسی دارد. 

برای اینکه بیشتر به نمایش بسیار خوب و جذاب رنگ‌ها پی ببرید، می‌توانید به تصویر شکوفه‌های درخت دقت کنید. جایی که تفکیک رنگی بسیار خوب سبب شده تا جذابیت تصویر چیزی کم نداشته باشد و در نهایت تفکیک رنگ بالا و البته درست، جای هیچ حرف و حدیثی را باقی نگذاشته است. 

ایرادی که می‌توانیم از سنسور دوربین اصلی این گوشی در عکاسی نور روز بگیریم، نمایش کمی ضعیف جزئیات زمانی که روی تصویر زوم می‌‌کنیم است. 

 

5 copy.jpg

می‌رسیم به سنسور دوربین تله‌فوتو، جایی که سنسور دوربین 10 مگاپیکسل با قابلیت زوم سه‌برابری اپتیکال برایش در نظر گرفته شده است. سنسوری که برای عکاسی پرتره می‌تواند گزینه بسیار مناسبی باشد. 

همانطور که در تصاویر زیر مشاهده می‌کنید، امکان ثبت تصاویر پرتره با چهار حالت زوم متنوع وجود دارد. همانطور که می‌بینیم در تک تک تصاویر این سنسور دوربین توانست خروجی تصویر بسیار خوب و با‌کیفیتی را ارائه کند که پس‌زمینه به‌خوبی بوکه شده و شاخص تصویر با دقت بسیار بالایی از پس‌زمینه بوکه شده جدا شده است. 

عملکرد بسیار خوب در بخش نمایش جزئیات سبب شده تا خروجی تصاویر بسیار باکیفیتی را از این گوشی هوشمند شاهد باشید. 

البته در بییشترین میزان زوم در نظر گرفته شده همانطور که در تصویر مشاهده می‌کنید، کمی رنگ‌ها بیش از اندازه طبیعی به سمت رنگ‌های گرم رفته‌اند، اما باز هم نمایش جزئیات و از همه مهم‌تر تفکیک پرتره با پس‌زمینه بوکه شده، عملکردی بسیار خوبی داشته و می‌تواند به‌خوبی توقعات شما را در حد و اندازه یک گوشی پرچمدار بر‌آورده کند. 

 

در بخش دوربین سلفی اما با توجه به میزان رزولوشن در نظر گرفته شده، اج 50 پرو حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد. دوربین سلفی با رزولوشن 50 مگاپیکسل که نه‌تنها در نور روز و نور شب عملکرد بسیار خوبی در عکاسی دارد، بلکه توانایی ضبط ویدیو با حداکثر کیفیت 4K و سرعت 30 فریم در ثانیه، سبب شده تا در بخش فیلمبرداری هم با خیال راحت روی این گوشی هوشمند حساب باز کنید. 

همانطور که در تصویر خروجی نور روز مشاهده می‌کنید، نمایش دقیق جزئیات و رنگ‌های دقیق و بسیار درستی را شاهد هستیم. 

 

۳.jpg

 

رنگ‌های تصویر هم بسیار به واقعیت نزدیک شده‌اند و البته رنگ و لعاب مناسب و کاملا به‌  اندازه‌ای دارند که در نهایت با خروجی تصویر باکیفیت و مناسبی روبه‌رو هستیم. 

در حالت پرتره هم رنگ‌ها کمی با رنگ و لعاب بیشتری به نسبت حالت استاندارد نمایش داده شده‌اند و نمایش جزئیات بسیار دقیق و مناسب است. 

البته نقدی که در این بخش به موتورولا Edge 50 Pro وارد است، تفکیک در بخش پرتره چهره و پس‌زمینه بوکه شده است که می‌توانست عملکرد بهتری را از خود به‌‌نمایش بگذارد. 

در نور شب هم باید بگوییم که این گوشی توانست خروجی تصویر روشن و بسیار مناسبی را ارائه کند و البته در نور شب نمایش جزئیات دقیق ما را شگفت‌زده کرد.

 

می‌رسیم به چالش عکاسی دوربین اصلی در نور شب، همانطور که در تصاویر خروجی مشاهده می‌کنید، این سنسور توانست جذب نور بسیار خوبی داشته باشد و در نمایش جزئیات هم تا میزان بسیار زیادی موفق بود. البته هنوز در بخش زوم به نسبت پرچمداران گران‌قیمت عملکرد ضعیف‌تری داشته است.

اما نکته جالب توجه در مورد عملکرد این گوشی در نور شب، کنترل پراکندگی و حذف نویز بود. در تصویر اول که شاخص تصویر گسترده‌تری را در نظر گرفته بودیم، می‌بینیم که تفکیک رنگ بسیار مناسب است و از طرفی حذف نویز‌های مصنوعی موجود در نور شب هم به‌خوبی انجام شده است. 

اما زمانی که خواستیم بیشتر دوربین اصلی این گوشی را به چالش بکشیم، شاخص متمرکز‌تر که منبع نور‌های مصنوعی بود را در نظر گرفیتم. همانطور که می‌بینیم این سنسور توانست به‌خوبی از پراکندگی نور جلوگیری کند و همانطور که می‌بینید ال‌ای‌دی‌ها با وضوح بسیار خوب و تفکیک بالا نمایش داده شده‌اند.

 

موتورولا Edge 50 Pro با پردازنده قدرتمند کوالکام 

۷.jpg

 

در بخش مشخصات سخت‌افزاری، موتورولا Edge 50 Pro به پردازنده اسنپدراگون 7 نسل 3 شرکت کوالکام مجهز شده است. پردازنده‌ای که بدون شک عملکرد ضعیف‌تری به نسبت پردازنده‌های پرچمدار دارد اما نباید چندان دست کمش گرفت. 

در بهترین حالت ممکن این پردازنده توانایی ارائه فرکانس کاری 2.63 گیگاهرتز را دارد. با توجه به این میزان فرکانس و البته نتایج بنچمارک، باید بگوییم که این گوشی به‌خوبی از پس اجرای بازی‌‌های سنگین مثل کال‌آف‌دیوتی موبایل و آسفالت 9 برمی‌آيد. 

اما آیا در تنظیمات گرافیکی بالا هم می‌توانیم روی اجرای روان و بدون لگ حساب باز کنیم؟ 

در مورد این سوال باید بگوییم که تا میزان بسیار زیادی بله، با خیال راحت به این گوشی اعتماد کنید. اما از نظر فریم ریت و کیفیت اجرای بازی، بدون شک به نسبت پرچمداران عملکرد ضعیف‌تری دارد. اما نه آنقدر ضعیف که به چشم بیاید.

 

در مجموع باید بگوییم که در بخش پردازش عملکردی بسیار فراتر از یک گوشی میان‌رده را شاهد خواهید بود، اما تمام و کمال نباید توقع یک گوشی پرچمدار را در این بخش از موتورولا اج 50 پرو داشته باشید. 

اما اصلی‌ترین نقدی که به این گوشی هوشمند جذاب وارد است، باتری 4500 میلی‌آمپر‌ساعتی آن است. باتری که می‌توانست قدرتمند‌تر از این حرف‌ها باشد. اما بدون شک با توجه به ضخامت کم و البته وزن سبک، باید بگوییم که موتورولا چاره دیگری نداشت. 

با توجه به تجربه کاربری که داشتیم، به ازای هر بار شارژ صد درصدی، این گوشی توانایی ارائه زمان آماده به‌کار نزدیک به یک روز کاری را دارد. بدون شک باید قبول کنیم که موتورولا در این بخش رقیب‌های جدید دارد که قطعا عملکرد بهتری از نظر باتری دارند. 

جمع‌بندی 

در مجموع باید بگوییم که موتورولا Edge 50 Pro یکی از خوش‌ ساخت‌ترین گوشی‌های بازار است که از نظر طراحی و ظرافت حرفی برای گفتن ندارد. در بخش مشخصات در نظر گرفته شده هم تمام تلاش خود را کرده تا در حد و اندازه یک گوشی پرچمدار ظاهر شود و بدون تعریف اضافی باید بگوییم که در این بخش عملکرد بسیار خوبی داشت و حتی در برخی از موارد توانست پا را فراتر از این‌ها بگذارد از برخی از گوشی‌های پرچمدار هم عملکرد بهتری داشت. 

پس اگر به دنبال گوشی باکیفیتی هستید که به نسبت تمامی پرچمداران موجود در بازار قیمت کمتری داشته باشد و به بیان ساده‌تر اگر به دنبال قاتل پرچمداری زیبا هستید، موتورولا اج 50 پرو می‌تواند انتخاب بسیار خوبی برای شما باشد.  

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

behradshokri492@gmail.com

۱۴۰۳/۲/۱۳
ببخشید وارد ایران شده ‌؟ و اینکه قیمتش چقدره؟