خانهبررسی‌ها
بررسی تخصصی سامسونگ گلکسی A34 5G / میان‌رده‌ پرطرفدار

بررسی تخصصی سامسونگ گلکسی A34 5G / میان‌رده‌ پرطرفدار

سامسونگ گلکسی A34 5G یکی از میان‌رده‌های جذاب و پرطرفدار بازار است که به نسبت قیمت در نظر گرفته شده، از مشخصات مناسب و قابل قبولی بهره برده است. از جمله قابلیت‌های قدرتمند این گوشی میان‌رده، می‌توانیم به صفحه‌نمایش با‌کیفیت، دوربین اصلی مناسب و فیلمبرداری 4K اشاره کنیم. در این مقاله خواهیم دید که گلکسی ای 34 5G در بخش‌های مختلف چه عملکردی را نشان می‌دهد و تا چه میزان به نسبت قیمت در نظر گرفته شده ارزش خرید دارد. 

بیشتر

به روز رسانی در ۱۴۰۳/۲/۱
product-image

سامسونگ گلکسی A34

مشاهدهٔ مشخصات فنی و قیمت

مشاهده

گلکسی A34 5G با طراحی ساده اما دوست‌داشتنی 

گوشی‌های میان‌رده و حتی پرچمدار سامسونگ، از زبان طراحی ساده‌ای بهره برده‌اند که توجه بسیاری از کاربران را به خودشان جلب کردند و گلکسی A34 5G هم از این اتفاق مستثنی نیست. 

با نگاهی به طراحی قسمت پشتی این گوشی، طراحی ساده و کاربر‌پسندی را شاهد هستیم. جایی که خبری از معماری خاصی برای قرار‌گیری سنسور‌های دوربین سلفی نیست و این سنسور‌های با چیدمانی ستونی شکل کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند. 

چنین طراحی سبب شده تا حس و حال یک گوشی با‌کیفیت را به شما بدهد، چون برای مثال برخی از پرچمداران سامسونگ هم از چنین طراحی بهره برده بودند. 

 

L.png

اما زمانی که طراحی نمای رو‌به‌رویی نگاه می‌کنیم، کمی ناامید می‌شویم، جایی که سامسونگ از طراحی ناچ واتردراپ یا همان اینفینیتی V برای این گوشی استفاده کرده است. 

طراحی که به نسبت ناچ اینفینیتی O حاشیه بیشتری را اشغال کرده است. همین  امر سبب شده تا در نمای رو‌به‌رویی حاشیه‌های نه‌چندان کم در حین استفاده به چشم بیاید. 

84.9 درصد از نمای رو‌به‌رویی را صفحه‌نمایش به خودش اختصاص داده و بهتر بود حاشیه‌های کمتری در نظر گرفته می‌شد. وزن 199 گرمی هم در استفاده طولانی مدت کمی دستتان را خسته می‌کند اما همین وزن استاندارد سبب شده تا حس و حال یک گوشی باکیفیت را در حین استفاده به شما بدهد. 

قابلیت امنیتی و بسیار پرکاربرد حسگر اثر انگشت زیر صفحه‌‌نمایش این گوشی هوشمند قرار گرفته است. 

باید بگوییم که این حسگر در قفل‌گشایی صفحه‌نمایش، عملکرد به نسبت سریع و خوبی دارد. اما برخی از گوشی‌های میان‌رده که به حسگر اثر انگشت فیزیکی مجهز شده‌اند، عملکرد سریع‌تری در قفل‌گشایی صفحه‌نمایش دارند. 

یکی‌دیگر از قابلیت‌های جذابی که برای این گوشی در نظر گرفته شده است، پشتیبانی از استاندارد IP67 است که سبب شده تا در برابر آب مقاوم باشد. 

البته نباید حساب چندان ویژه‌ای در حد و اندازه یک گوشی پرچمدار در این زمینه روی گلکسی ای 34 باز کرد، اما باز هم قابلیت بسیار خوبی است. 

در مجموع برای مثال زیر بارش تند باران هم می‌توانید با خیال راحت از این گوشی استفاده کنید و نگرانی در زمینه آسیب رسیدن به آن نداشته باشید. 

صفحه‌نمایش گلکسی A34 5G می‌توانست بهتر از این‌ها باشد

سامسونگ همواره در بخش صفحه‌‌نمایش مدعی ظاهر شد و گلکسی A34 5G هم از صفحه‌نمایش به نسبت خوبی بهره‌مند شده است. 

صفحه‌نمایشی با ابعاد 6.6 اینچ و رزولوشن 1080 در 2340 پیکسل که از پنل با‌کیفیت سوپرامولد هم بهره برده است. 

تا اینجا باید بگوییم که میزان رزولوشن قابل قبولی در حد و اندازه یک گوشی میان‌رده برای گلکسی ای 34 در نظر گرفته شده است. اما حضور در بخش پنل، یک سر و گردن از برخی از رقبا در این بازه قیمتی بالاتر است.

پنلی که در کنار کیفیت مناسب، به دلیل صرفه انرژی کم، تاثیر بالایی در زمان آماده به‌کار باتری به ازای هر بار شارژ صد درصدی دارد. 

 

صفحه‌نمایش گلکسی A34 5G می‌توانست بهتر از این‌ها باشد

اما میرسیم به تراکم پیکسل، جایی که این صفحه‌نمایش توانایی نمایش 390 پیکسل در هر اینچ را دارد. 

در این بخش باید بگوییم که تفکیک رنگی و دقت رنگ مناسبی دارد، اما باز هم می‌توانست تراکم پیکسلی بالاتری را برایش در نظر می‌گرفت. 

نرخ بروزرسانی 120 هرتز هم اتفاق خوبی بود که عملکرد روان و بدون لگ را با خود به ارمغان آورده است. 

میزان روشنایی 1000 نیت هم سبب شده تا در شرایط نوری متنوع، وضوح تصویر خوبی داشته باشد. 

زیر تابش مستقیم نور خورشید وضوح تصویر مناسبی دارد اما نباید توقع وضوح تصویر بسیار بالا و با‌کیفیتی را داشته باشید. چون با این میزان روشنایی، بدون شک تابش مستقیم نور خورشید، تاثیر خود را روی وضوح تصویر خواهد داشت اما باز هم همانطور که گفتیم وضوح قابل قبول است و خوانایی آیکون‌ها بسیار مناسب. 

در مجموع با صفحه‌‌نمایشی رو‌به‌رو هستید که در حد و اندازه یک گوشی میان‌رده در این بازه قیمتی، توقعات شما را بر‌آورده می‌کند، اما نباید توقع بیش از این از آن داشته باشید. 

گلکسی A34 5G معمولی در عکاسی، قدرتمند در فیلمبرداری 

گلکسی A34 5G معمولی در عکاسی، قدرتمند در فیلمبرداری

گلکسی A34 5G در قسمت پشتی از یک سنسور دوربین اصلی با رزولوشن 48 مگاپیکسل در کنار سنسور 8 مگاپیکسل اولتراواید و سنسور 5 مگاپیکسل ماکرو بهره برده است. 

ابتدا با سنسور دوربین اصلی شروع می‌کنیم. نگاهی به تصویر زیر داشته باشید، همانطور که مشاهده می‌کنید، خروجی تصویر با رنگ‌های جذاب و البته تفکیک‌پذیر نمایش داده شده‌اند. 

سامسونگ سعی نداشته که چندان خروجی تصویر بسیار دور از آنچه که در واقعیت می‌بینید را در اختیارتان قرار دهد و البته در اضافه کردن رنگ و لعاب هم چندان زیاده‌روی نکرده است. اما در مورد نمایش جزئیات همانطور که در تصویر مشاهده می‌کنید، نباید توقع بسیار بالایی از آن داشته باشید، اما در حد و اندازه یک گوشی میان‌رده، عملکرد خوبی دارد. 

 

10.jpg

حالا نوبت مقایسه سنسور دوربین اصلی با دوربین اولتراواید رسیده است. 

برخی از گوشی‌های میان‌رده در این بازه قیمتی ترجیح می‌دهند تا از سنسور دوربین فوق‌عریض استفاده نکنند. چون اکثر گوشی‌های میان‌رده در این بازه قیمتی، از سنسور دوربین اولتراواید نه چندان باکیفیتی بهره برده‌اند. 

به‌ هر حال گلکسی A34 5G همانطور که اشاره کرده بودیم، از سنسور دوربین اولتراواید 8 مگاپیکسل بهره برده است. با نگاهی به تصاویر زیر، مشاهده می‌کنیم که سامسونگ برای اینکه خروجی تصویر جذاب‌تری را برای حالت اولتراواید داشته باشد، بیش از اندازه رنگ و لعاب به تصویر بخشیده. 

این اتفاق شاید کمی باعث جذابیت تصویر شود اما واقعا در زمینه نمایش جزئیات، تمام کار را خراب می‌کند. 

در مورد سنسور دوربین فوق‌عریض یا همان اولتراواید این گوشی باید بگوییم که برای ثبت تصاویر با زاویه دید گسترده‌تر اگر کیفیت معمولی شما را راضی می‌کند، می‌تواند مناسب باشد. 

 

در عکاسی پرتره اما سامسونگ گلکسی A34 5G نشان داد که می‌تواند توقعات شما را در حد و اندازه یک گوشی میان‌رده و حتی بالاتر بر‌آورده کند. 

با نگاهی به تصویر خروجی می‌بینیم که رنگ‌ها رنگ و لعاب مناسبی دارند و آنقدر هم این رنگ و لعاب زیاد نیست که نمایش جزئیات را تحت تاثیر قرار دهد. 

پس‌زمینه به‌خوبی بوکه شده و شاخص تصویر هم با دقت بسیار مناسبی از پس‌زمینه بوکه شده جدا شده است. دوربین سلفی 13 مگاپیکسل هم یکی از مواردی است که سامسونگ گلکسی ای 34 توانست عملکرد کاملا قابل قبولی داشته باشد. 

نمایش جزئیات مناسب، رنگ‌ها نزدیک به واقعیت با رنگ و لعابی به اندازه و کنتراست خوب در کنار عملکرد بسیار خوب در بخش عکاسی پرتره، از جمله ویژگی‌های برتر تصاویر خروجی ثبت شده توسط سنسور دوربین سلفی این گوشی هوشمند است. البته در نور شب نباید توقع خاصی از آن داشته باشید. به تصویر نگاه کنید، نمایش بسیار ضعیف جزئیات و حضور نویز‌های بسیار، تاثیر بسیار بدی روی کیفیت تصاویر خروجی ثبت شده توسط سنسور دوربین سلفی در نور شب داشته است. 

 

 

اما می‌رسیم به عکاسی در نور شب تا ببینیم سنسور دوربین اصلی این گوشی در شرایط نور کم چه عملکردی خواهد داشت. همانطور که در تصاویر خروجی ثبت شده مشاهده می‌کنید، این سنسور در جذب نور عملکرد بسیار خوبی داشت و توانست خروجی تصویر با روشنایی بسیار مناسبی را ارائه کند. 

در نمای جزئیات هم عملکرد خوبی داشت اما حضور نویز‌ها در تصاویر خروجی، تاثیر منفی در نمایش جزئیات داشت. اما در حد و اندازه یک گوشی میان‌رده، به‌خوبی توانست از پس کنترل پراکندگی نورهای مصنوعی بربیاید. 

در زمینه رنگ هم تلاشی برای رنگ و لعاب اضافی نکرده و ترجیح داده بسیار نزدیک به واقعیت باشد. 

برای مثال در تصویر ال‌ای‌دی‌های رنگی، همانطور که می‌بینید زمانی که نور‌های مصنوعی بیش از اندازه حضور دارند، سنسور دوربین اصلی این گوشی تمام تلاش خود را در راستای حذف نویز و کنترل پراکندگی نور کرد، اما تمام و کمال کارش را درست انجام نداد که البته یادمان نرود با گوشی میان‌رده رو‌به‌رو هستیم. 

اما این را هم نباید فراموش کنیم که برخی از رقبای این گوشی مثل موتو G84 5G در این بخش عملکرد بهتری داشت. 

در بخش فیلمبرداری اما برای استفاده روزمره که کاملا مناسب است، برای تولید محتوای حرفه‌ای هم با توجه به توانایی فیلمبرداری 4K و سرعت 30 فریم در ثانیه، می‌توانید تا حد خوبی برای تولید محتوای حرفه‌ای و تخصصی، روی آن حساب باز کنید. 

 

گلکسی A34 5G با مشخصات سخت‌افزاری مناسب 

پیش از اینکه به مشخصات سخت‌افزاری در نظر گرفته شده برای گلکسی A34 5G بپردازیم، باید بگوییم که در این بخش کاملا توقعات شما را در حد و اندازه یک گوشی میان‌رده بر‌آورده می‌کند. 

این گوشی به پردازنده دایمنسیتی 1080 شرکت مدیاتک مجهز شده است. پردازنده با معماری 6 نانومتری که صرفه انرژی کمتر و تاثیر بالایی در زمان آماده به‌کار باتری به ازای هر بار شارژ صد درصدی دارد. 

 

اما سوال اصلی اینجاست که به نسبت پردازنده در نظر گرفته شده، آیا می‌توانیم توقع اجرای بازی‌‌های سنگین را از این گوشی داشته باشیم؟ 

در پاسخ به این سوال باید بگوییم بله. 

در تست‌های بنچمارک و امتیازاتی که مشاهده می‌کنید، گلکسی A34 5G نشان داد که حتی برای اجرای بازی‌های سنگین هم می‌توانید روی آن حساب باز کنید. اما به هیچ عنوان نباید برای اجرای بازی‌های سنگینی مثل کال‌آف‌دیوتی موبایل و آسفالت 9، توقع اجرا در حالت تنظیمات گرافیکی high را داشته باشید. 

زیرا با توجه به تست‌های انجام شده و فریم ریت‌ها، باید بگوییم که در این حالت اجرای چندان روان و بدون لگ را نخواهید داشت. اما در حالت low عملکرد بسیار روان و بدون لگ را خواهید داشت. 

این گوشی به باتری با میزان ظرفیت 5000 میلی‌آمپر‌ساعت مجهز شده است. باتری که انتخاب بسیار خوبی بود و با توجه به تست‌های انجام شده و تجربه کاربری که داشتیم، به ازای هر بار شارژ صد درصدی در حالت استفاده معمولی، توانایی ارائه زمان آماده به‌کار یک روز کاری را به‌راحتی دارد. اما اگر بخواهیم دقیق‌تر بگوییم، به ازای هر بار شارژ صد درصدی، زمان آماده به‌کار 31 ساعت و 31 دقیقه برای مکالمه صوتی، 19 ساعت و 10 دقیقه برای وب‌گردی و 21 ساعت و 27 دقیقه برای تماشای ویدیو را دارد. 

جمع‌بندی 

L4.png

در مجموع باید بگوییم که با گوشی میان‌رده رو‌به‌رو هستید که به نسبت قیمت در نظر گرفته شده از مشخصات فنی مناسبی بهره برده است که توقعات شما را در حد و اندازه یک گوشی میان‌رده به‌خوبی بر‌آورده می‌کند و حتی در بخش صفحه‌نمایش و تا حدودی در بخش دوربین، می‌تواند عملکردی فراتر از یک گوشی میان‌رده را داشته باشد. 

البته گلکسی A34 رقیب جدید و البته جدید‌تر با قیمت ارزان‌تری مثل گلکسی A25 است و موتو G84 5G هم می‌تواند یکی از رقیب‌های جدی آن باشد. 

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)