خانهبررسی‌ها
نقد و بررسی تخصصی سامسونگ Galaxy S24 Ultra

نقد و بررسی تخصصی سامسونگ Galaxy S24 Ultra

سامسونگ Galaxy S24 Ultra به‌عنوان جدید‌ترین پرچمدار سامسونگ با مشخصات قدرتمند روانه بازار شد که البته روی کاغذ تفاوت چندانی با نسل قبلی یعنی S23 Ultra نداشت. در این مقاله به بررسی مشخصات این پرچمدار قدرتمند پرداختیم و باید بگوییم که در اکثر مواقع عملکرد بهتری به نسبت نسل قبلی داشته است. عملکرد بسیار عالی در صفحه‌نمایش، عملکرد بسیار خوب در عکاسی نور روز و نور شب و ایراداتی در بخش سخت‌افزاری و فیلمبرداری که هنوز هم جای بهتر شدن دارند.

بیشتر

به روز رسانی در ۱۴۰۲/۱۱/۲۸

سامسونگ Galaxy S24 Ultra با تغییرات اندک اما همچنان قدرتمند 

در همین ابتدا باید قبول کنیم که سامسونگ Galaxy S24 Ultra به نسبت Galaxy S23 Ultra تغییرات چندان چشم‌گیری نداشته، اما بدون هیچ تعریف اضافی می‌توانیم  بگوییم که در تک تک بخش‌ها، توانایی ارائه عملکرد بهتری را به نسبت نسل قبلی دارد. در نگاه اول همان طراحی همیشگی سامسونگ را شاهد هستیم که گویا قصد نداشته ترکیب برنده را تغییر دهد. اصلی‌ترین تغییر در بخش صفحه‌نمایش بود که این بار طراحی تخت به جای طراحی خمیده سری قبلی در نظر گرفته شده است. 

1.jpg

این طراحی تخت سبب شده تا احساس افتادن در حین استفاده تا میزان بسیار زیادی در مقایسه با نسل قبلی کاهش پیدا کند. از طرفی سامسونگ تولید پرچمدار‌‌های نوت خود را متوقف کرد و قول داده بود تا قابلیت‌های سری نوت را در سری اس جای دهد و به‌همین دلیل بود که قلم هوشمند را برای گلکسی اس 22 اولترا در نظر گرفت. همین صفحه‌ تخت در نظر گرفته شده برای اس 24 اولترا بار دیگر حس و حال بسیار جذاب سری نوت را به ما می‌دهد و به شخصه طراحی جذاب‌تر و البته لاکچری‌تری را به این گوشی بخشیده است. 

4.jpg

از طرفی این بار از متریال تیتانیوم برای فریم استفاده شده که حس و حال بهتری به نسبت متریال آلومینیومی نسل قبلی می‌دهد و وزن کمتری را با خود به ارمغان آورده است. البته هنوز هم وزن 232 گرمی این گوشی وزن سنگینی به حساب می‌آید و بدون شک در استفاده طولانی مدت خستگی برای دست به‌همراه خواهد داشت. البته اگر اهل بازی کردن طولانی مدت هم باشید، لبه‌ها تیز اصلا حس و حال خوشایندی به شما نمی‌دهند. 

اس 24 اولترا قدرتمند‌ترین گوشی جهان از نظر صفحه‌نمایش 

بله درست شنیده‌اید، بدون ذره‌ای شک باید بگوییم که با قدرتمند‌ترین صفحه‌نمایش در بین گوشی‌های هوشمند رو‌به‌رو هستید. اصلی‌ترین تغییر سامسونگ ‌Galaxy S24 Ultra به نسبت نسل قبلی، صفحه‌نمایش در نظر گرفته شده برای آن است. این گوشی به صفحه‌نمایش با ابعاد 6.8 اینچ و رزولوشن 1440 در 3120 پیکسل از نوع Dynamic LTPO AMOLED 2X مجهز شده که توانایی نمایش 505 پیکسل در هر اینچ را دارد. 

با توجه به تجربه کاربری که داشتیم باید بگوییم که دقت رنگ بسیار بالا و تفکیک‌‌پذیری رنگ‌ها در این صفحه‌نمایش شما را شگفت‌زده می‌کند. وضوح تصویر بسیار عالی سبب شده تا هیچ چیزی در تجربه بصری برای شما کم نگذارد. اما این‌ها مواردی بودند که هر سال با توجه به توقعی که از سامسونگ در زمینه صفحه‌نمایش داریم بسیار طبیعی هستند. اما چه چیزی سبب شده تا این صفحه‌نمایش، به‌عنوان یک شاهکار شناخته شود؟ 

2.jpg

در ابتدا باید بگوییم که این صفحه‌نمایش توانایی ارائه حداکثر روشنایی 2600 نیت (شمع در متر مربع) را دارد. تا همینجا با توجه به میزان روشنایی 1750 نیت صفحه‌نمایش سامسونگ گلکسی اس 23 اولترا، متوجه شده‌اید که صفحه‌نمایش پرچمدار جدید سامسونگ وضوح تصویر به شدت بهتری را به نسبت نسل قبلی در اختیارتان قرار می‌دهد. اما هنوز دلیل اصلی برای عملکرد بهتر این صفحه‌نمایش را نگفتیم و آن این است که این صفحه‌نمایش، 75 درصد بازتاب نور را کاهش می‌دهد و همین امر سبب شده تا برای مثال زیر تابش مستقیم نور خورشید، وضوح تصویر و خوانایی فوق‌العاده‌ای را در اختیارتان قرار دهد. حالا با توجه به این قابلیت و میزان روشنایی عالی، تصور کنید که با چه صفحه‌نمایش قدرتمندی روبه‌رو هستید. نرخ بروزرسانی 120 هرتز هم از دیگر قابلیت‌های این صفحه‌نمایش است که تغییری با نسل قبلی ندارد و عملکرد روان و بدون لگ را در فعالیت‌های روزمره با خود به ارمغان آورده و از طرفی تاثیر بسیار بالایی در ارائه هرچه بهتر کیفیت در اجرای بازی‌های سنگین مثل کال‌آف‌دیوتی موبایل و آسفالت 9 دارد. 

دوربین‌ اس 24 اولترا آشنا اما قدرتمند‌تر از همیشه 

در زمینه سنسور‌های دوربین باید بگوییم که روز کاغذ سامسونگ گلکسی اس 24 اولترا تفاوتی با اس 23 اولترا ندارد. در زمینه عملکرد عکاسی نور روز و نور شب هم درست است که عملکرد بهتری دارد، اما توقع اختلاف عملکردی بیشتری به نسبت نسل قبلی را از این گوشی داشتیم. با تمام این تفاسیر اما نمی‌تواند منکر عملکرد درخشان سنسور‌های دوربین این گوشی در نور روز و نور شب شد و در ادامه با توجه به تست‌هایی که انجام دادیم به بررسی عملکرد این سنسور‌های دوربین می‌پردازیم. 

5.jpg

با سنسور دوربین اصلی 200 مگاپیکسل این گوشی شروع می‌کنیم. سنسوری با ابعاد 1/1.3 اینچ و گشودگی دریچه دیافرام f/1.7. دوربین اصلی این گوشی در نور روز خروجی تصویر بسیار باکیفیتی را ارائه می‌کند. یکی  از اصلی‌ترین ویژگی‌های تصاویر خروجی ثبت شده توسط این سنسور دوربین اصلی همانطور که در نمونه تصاویر ثبت شده مشاهده می‌کنید، داینامیک رنج بسیار گسترده‌ای است که در اختیارتان قرار می‌دهد. حتی زمانی که بخواهید کراپ روی تصویر اصلی پیاده کنید، باز هم 30 تا 40 درصدی هم باز هم خروجی تصاویر کیفیت بسیار خوبی دارند و داینامیک رنج گسترده هنوز هم در تصاویر خروجی به‌خوبی مشاهده می‌شود. 

۱.jpg
دوربین اصلی نور روز 

زمانی که زاویه دید گسترده‌تری را برای عکاسی با این دوربین اصلی انتخاب کردیم، اصلی‌ترین ویژگی که سبب شده تا خروجی تصاویر باکیفیتی را شاهد باشیم، کنتراست بسیار خوب بود. اما در ارائه جزئیات زاویه دید گسترده باید بگوییم که سامسونگ گلکسی اس 24 اولترا می‌توانست عملکرد بهتری را از خود به‌نمایش بگذارد. یکی از عملکرد‌های بسیار درخشان سنسور دوربین اصی این گوشی که بدون شک تا میزان بسیار زیادی مدیون قدرت پردازنده و البته هوش مصنوعی است، تفکیک رنگی بسیار بالاست. همانطور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید، رنگ‌ها با تفکیک بسیار بالایی نمایش داده شده‌اند و از طرفی سایه و نور به‌خوبی از هم تفکیک شده‌اند و جزئیات در قسمت  سایه بسیار خوب به‌نمایش در‌آمده است. 

2.jpg
دوربین اصلی نور روز 

زوم کنید، عکاسی کنید، لذت ببرید 

زوم 100 برابری سامسونگ Galaxy S24 Ultra یکی از ویژگی‌های به نسبت منحصر به‌فرد آن است که البته عمکلرد بسیار خوبی دارد و تا میزان بسیار زیادی از هوش مصنوعی برای ارائه خروجی تصاویر باکیفیت استفاده می‌کند. اما نمی‌خواهیم در این بخش چندان به زوم 100 برابری بپردازیم، چون میزان زوم‌های کمتر این گوشی عملکرد بسیار خوبی را به‌نمایش گذاشته که باید بگوییم که در بررسی‌های اخیر در حق این بخش از سنسور‌های دوربین سامسونگ گلکسی اس 24 اولترا کم لطفی شده است. یک سنسور دوربین 50 مگاپیکسل پریسکوپ تله‌فوتو در کنار سنسور 10 مگاپیکسل تله‌فوتو برای این گوشی در نظر گرفته شده است. این بار خبری از سنسور 10 مگاپیکسل پریسکوپ تله‌فوتو با قابلیت زوم 10 برابری اپتیکال نیست و سامسونگ از دوربین 50 مگاپیکسل پریسکوپ تله‌فوتو برای اس 24 اولترا با قابلیت زوم 5 برابری اپتیکال استفاده کرده است. زوم 5 برابری این سنسور عملکرد فوق‌العاده‌ای را در اختیارتان قرار می‌دهد و باید بگوییم که به نسبت نسل قبلی خود پیشرفت بسیار چشم‌گیری داشته است. 

3.jpg
زوم 1 برابری
4.jpg
زوم 3 برابری
6.jpg
زوم 5 برابری
5.jpg
زوم 10 برابری

با نگاه به تصاویر خروجی مشاهده می‌کنید که در زوم سه برابری اپتیکال و 5 برابری اپتیکال، جزئیات با چه دقت بالایی نمایش داده شده‌اند و کنتراست عالی سبب شده تا تفاوت رنگی و تنوع رنگی متنوعی را شاهد باشید. با نگاهی به تصاویر خروجی در زوم 5 برابری اپتیکال شاهد هستیم که جزئیات با دقت بسیار بالایی نمایش داده شده‌اند و نباید هیچ نگرانی برای از دست دادن کوچکترین جزئیات داشته باشید. حتی زوم 10 برابری هم جزئیات را با دقت بسیار بالایی نمایش داده می‌توانیم بگوییم که حتی کمی عملکرد بهتری به نسبت زوم 10 برابری اپتیکال سامسونگ گلکسی اس 23 اولترا دارد.  نکته جالب توجه این گوشی در زوم 30 برابری آن است که واقعا توقع وضوح تصویر با این کیفیت را از آن نداشتیم.

9.jpg
زوم 1 برابری
10.jpg
زوم 30 برابری

عکاسی در شب چالش اصلی سامسونگ که از آن سربلند بیرون آمد 

دقیق‌‌ترین راه برای بررسی عملکرد سنسور‌های دوربین بدون شک در نور شب است. جایی که نور‌های مصنوعی مثل نور چراغ تاثیر بسیار منفی در کیفیت تصاویر خروجی دارند و متوجه خواهیم شد یک سنسور تا چه میزان می‌تواند در نور کم و حضور نور‌های مصنوعی متنوع، توانایی ارائه عملکرد خوبی دارد. حال به بررسی سنسور‌های  دوربین سامسونگ گلکسی اس 24 اولترا در نور شب می‌پردازیم. بگذارید در همین ابتدا خیالتان را راحت کنم، سامسونگ در زمینه عکاسی نور شب به لطف سنسور دوربین قدرتمند در کنار سنسور پریسکوپ تله‌فوتو برایتان سنگ تمام می‌گذارد. هرچند در زمینه دوربین فوق‌عریض هنوز هم مشکلاتی دارد. اولین چیزی که در تصاویر خروجی ثبت شده توسط سنسور دوربین اصلی این گوشی در نور شب ما را شگفت‌زده کرد تفکیک بسیار خوب رنگ‌ها متنوع بود. با نگاهی به تصویر پایین که در شرایط نوری کم و البته حضور نور‌‌های مصنوعی گرفته شده، مشاهده می‌کنید که تنوع رنگی بسیار بالا و متنوع در تک تک بخش‌‌های تصاویر خروجی ثبت شده چه جذابیت چشم‌نوازی به تصویر بخشیده است. 

7.jpg
دوربین اصلی در نور شب
8.jpg
دوربین اصلی در نور شب

زمانی که زاویه دید گسترده‌تری را برای عکاسی انتخاب کردیم باید بگوییم که باز هم خروجی تصاویر باکیفیتی را شاهد بودیم و نویز‌ها تا میزان بسیار زیادی کاهش پیدا کردند اما باید بگوییم که توقع داشتیم در زمینه رنگ، خروجی تصاویر چشم‌نواز‌تری را شاهد باشیم. اما زمانی که در زاویه دید گسترده‌تر با نور‌های مصنوعی بیشتر این سنسور را مورد بررسی قرار دادیم، باید بگوییم که با نگاهی به آسمان متوجه عملکرد بسیار خوب این سنسور در زمینه کنتراست مشاهده می‌کنید و باید قبول کنیم که در این بخش عملکرد بی‌نقصی را ارائه کرده است. 

12.jpg
زوم 3 برابری نور شب
11.jpg
زوم 1 برابری نور شب

اما شگفتی اصلی سامسونگ گلکسی  اس 24 اولترا زمانی مشخص می‌شود که به سراغ عکاسی با سنسور دوربین پریسکوپ تله‌فوتو آن می‌رویم. جایی که سامسونگ به تمام رقبا نشان داد که هنوز در این بخش چند قدمی از رقبا پیش است. اینجا دیگر بحث زوم 100 برابری نیست که بگوییم چندان کاربردی نیست، اینجا می‌خواهیم در مورد عملکرد زوم تا 10 برابر این گوشی در نور شب صحبت کنیم تا ببینیم چه عملکردی را از خود به نمایش می‌گذارد. زوم سه برابری و 5 برابری در نور شب همانند نسل قبلی عملکرد خوبی داشتند اما بدون شک زوم 10 برابری جایی است که شما را در عکاسی نور شب شگفت زده می‌کند. با مقایسه‌ای در تصویر زوم یک برابری و 10 برابری در قسمت پایین شاهد عملکرد فوق‌العاده این گوشی در عکاسی نور شب هستید. همانطور که مشاهده می‌کنید در  خروجی تصاویر با زوم 10 برابری کاهش نویز‌ها چراغ به بهترین شکل ممکن انجام شده و در نهایت خروجی تصویر بسیار باکیفیت را شاهد بودیم. 

13.jpg
زوم 1 برابری نور شب
14.jpg
زوم 10 برابری نور شب

زمانی که زوم یک برابری و سه برابری این گوشی را در زاویه دید کمتری بررسی کردیم، باز هم شاهد عملکرد خوبی بودیم و جزئیات با دقت بسیار بالایی نمایش داده شده‌اند. اما در زاویه دید گسترده‌تر زمانی که جزئیات بیشتری برای ثبت عکاسی را انتخاب کردیم، باید بگوییم که سامسونگ در نمایش جزئیات عملکرد خوبی نداشت. مقایسه عملکرد در بخش عکس شب و حالت پرتره، باید بگوییم که عملکرد خوبی داشته اما می‌توانست باز هم در ارائه جزئیات عملکرد بهتری داشته باشد. اما در بخش عکاسی پرتره شب، به‌خوبی پرتره چهره از پس‌زمینه بوکه شده (محو) تفکیک شده و تداخل چندانی را شاهد نیستیم. اما باز هم در زمینه نمایش جزئیات می‌توانست عملکرد بهتری داشته باشد. 

15.jpg
دوربین اصلی نور شب
17.jpg
دوربین اصلی حالت پرتره نور شب 
16.jpg
دوربین اصلی نور شب

دوربین سلفی بدون نقص در نور روز 

برای دوربین سلفی این گوشی همانند نسل قبلی از سنسور 12 مگاپیکسل استفاده شده که به نسبت نسل قبلی تغییری نداشته است. در مورد این سنسور باید بگوییم که با توجه به خروجی تصاویر در نور روز، توانست جزئیات را با دقت بسیار بالایی به‌نمایش بگذارد. حتی با بزرگنمایی 100 درصدی روی تصویر اصلی هم، نمایش جزئیات دقت بسیار خوبی دارند و نمی‌تواند ایراد چندانی از آن گرفت. پرتره سلفی هم توانست به‌خوبی در نقاط حساس پرتره چهره، جداسازی با پس‌زمینه بوکه شده را انجام دهد. هر چند در بخش موی سر اگر کمری دقت کنید، تداخل با پس‌زمینه بوکه شده را مشاهده می‌کنید. 

20.jpg
18.jpg
19.jpg

 

پرتره نور شب اما در شرایط کم نور عملکردی که از آن توقع داشتیم را ارائه نکرد. البته لازم به ذکر است که تمامی تصویر در طبیعی‌ترین حالت ممکن بدون استفاده از نگه‌دارنده و با دست گرفته شده و خطای انسانی هم می‌تواند تاثیر بالایی در کیفیت تصاویر خروجی داشته باشد. اما می‌توانیم بگوییم که در نور روز این دوربین سلفی تمامی توقعات ما را در حد و اندازه یک گوشی پرچمدار بر‌آورده کرد، اما در نور شب می‌توانست بهتر باشد. 

فیلمبرداری ضعیف‌تر از آيفون 15 پرو مکس 

در بخش فیلمبرداری باید بگوییم که این گوشی با توجه به توانایی فیلمبرداری 8K و سرعت ۳۰ فریم در ثانیه، می‌تواند یکی از بهترین انتخاب‌های ممکن برای آن دسته از کاربرانی باشد که به دنبال تولید محتوای ویدیویی با گوشی هستند. اما آيآ در قامت یک پرچمدار به نسبت رقبای دیگر، این گوشی عملکرد بهتری داشته؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که هنوز هم آیفون 15 پرو مکس به عنوان اصلی‌ترین رقیب اس 24 اولترا، هنوز پرچمدار اپل عملکرد به مراتب بهتری دارد. در نمایش دقیق جزئیات این دو گوشی عملکرد تقریبا یکسانی دارند اما آیفون 15 پرو مکس برای فیلمبرداری در حال حرکت و اکشن مود، به مراتب عملکرد بهتری را در اختیار شما قرار می‌دهد. 

پردازنده‌ فوق‌قدرتمند اس 24 اولترا که سیستم خنک‌کننده ضعیفی دارد

سامسونگ گلکسی اس 24 اولترا به قدرتمند‌ترین پردازنده حال و حاضر گوشی‌های هوشمند اندرویدی، یعنی اسنپدراگون 8 نسل سه شرکت کوالکام مجهز شده است. پردازنده‌ای که هسته اصلی آن توانایی ارائه فرکانس کاری 3.39 گیگاهرتز را دارد. با توجه به تست‌های سخت‌افزاری و نتایج بنچمارک و البته تجربه کاربری که داشتیم، باید بگوییم که این گوشی در اجرای بازی‌های سنگین مثل کال‌آف‌دیوتی موبایل، آسفالت ۹ و سنگین‌ترین بازی حال حاضر یعنی گنشین ایمپکت، عملکرد بسیار خوبی دارد و شاهد عملکرد روان و بدون لگ در بالاترین تنظیمات گرافیکی ممکن خواهید بود. 

Screenshot_20240128_115037_Cpu Monitor.jpg
Screenshot_20240128_105626_Cpu Monitor.jpg
Screenshot_20240128_123614_AnTuTu Benchmark.jpg
Screenshot_20240128_115003_AnTuTu Benchmark.jpg
Screenshot_20240128_121342_AnTuTu Benchmark.jpg
Screenshot_20240128_115102_AnTuTu Benchmark.jpg

اما سوال اصلی اینجاست که آیا می‌توان لقب گوشی گیمینگ را به این گوشی داد؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که در مقایسه با گوشی‌های گیمینگ و حتی پرچمداران رقیب برند‌های معروف، نمی‌توانیم بگوییم که سامسونگ گلکسی اس 24 اولترا، گوشی گیمینگ بدون نقصی است. سامسونگ در چند سال گذشته همواره با مشکل خنک کننده روبه‌رو بود. از آنجایی که متریال تیتانیوم در نظر گرفته شده برای فریم این گوشی توانایی انتقال حرارت ضعیف‌تر به نسبت آلومینیوم دارد، سامسونگ این بار همانطور که در مراسم رونمایی اعلام کرده بود، از خنک کننده قدرتمند‌تر برای این گوشی به نسبت نسل قبلی استفاده کرده است. 

Screenshot_20240130_000107_Cpu Monitor.jpg
Screenshot_20240130_100323_AnTuTu Benchmark.jpg
Screenshot_20240128_130346_Samsung Internet.jpg
Screenshot_20240128_123624_AnTuTu Benchmark.jpg
Screenshot_20240130_000058_AnTuTu Benchmark.jpg
Screenshot_20240130_000144_AnTuTu Benchmark.jpg

خنک کننده‌ای که به نسبت نسل قبل از نظر اندازه هم 1.5 برابر بزرگتر از نسل قبل شده. باید بگوییم که در زمینه خنک کننده این گوشی به نسبت نسل قبلی عملکرد به مراتب بهتری دارد اما هنوز هم نقدهایی بر آن وارد است. در بخش بررسی پردازنده کمی اس 24 اولترا را اذیت کردیم (البته کمی چون جا برای بیشتر اذیت کردن هم داشت). در مرحله اول استرس تست دما مناسبی را از پردازنده شاهد بودیم و تقریبا با کاهش عملکرد 30 درصدی پردازنده برای کنترل دما مواجه شدیم. اما در تست دوم برای اینکه دقیق‌تر عملکرد خنک‌کننده قدرتمند‌تر اس 24 اولترا را به چالش بکشیم، در برخی از نقاط شاهد کاهش عملکرد حتی 60 درصدی بودیم. همین اتفاق نشان می‌دهد که هنوز هم سامسونگ در زمینه خنک‌کننده باید عملکرد بهتری را از خود به‌نمایش بگذارد. 

باتری S24 Ultra به نسبت نسل قبلی عملکرد بهتری داشت 

این گوشی به باتری با میزان ظرفیت 5000 میلی‌آمپر‌ساعت مجهز شده که به نسبت نسل قبلی به مراتب عملکرد بهتری داشت و نشان می‌دهد که سامسونگ توانسته است با بهره بردن از پردازنده اختصاصی کوالکام که برای گلکسی طراحی شده، صرفه انرژی کمتری به نسبت نسل قبلی داشته باشد. در تست‌‌های انجام شده برای حالت استفاده به نسبت سنگین روزمره، توانست زمان آماده به‌کار 13 ساعت و 18 دقیقه را ثبت کند و باید بگوییم که به نسبت اس 23 اولترا، زمان آماده به‌کار بیش از 3 ساعت را ثبت کند. 

6.jpg

شاید بسیاری از کاربران این سوال برایشان به‌وجود بیاید که چرا در حالی که سامسونگ برای برخی از گوشی‌های میان‌رده خود از باتری‌های قدرتمند 6000 میلی‌آمپر‌ساعت استفاده کرده بود، برای این پرچمدار استفاده نکرد. در پاسخ به این سوال باید بگوییم که نحوه طراحی در نظر گرفته شده برای این گوشی و سیستم خنک کننده در نظر گرفته شده، اجازه استفاده باتری با میزان ظرفیت بالاتری را به آن نمیداد. در مجموع باید بگوییم که صرفه انرژی اس 24 اولترا به نسبت نسل قبلی بسیار بهینه شده است. 

نتیجه‌گیری

اگر نگاهی کلی به Galaxy S24 Ultra داشته باشیم، می‌بینیم که روی کاغذ تغییر چندانی با نسل قبلی نداشته و شاید پیش خودمان بگوییم که سامسونگ قصد نداشته به ترکیب برنده خود دست بزند. دقیقا همان کاری که اپل برای پرچمدارن خود انجام می‌دهد و هر چند سال یک بار شاهد تغییر قابل توجهی در پرچمدارانش هستیم اما بر هیچ‌کس عملکرد قدرتمند پرچمدار‌ان اپل پوشیده نیست. اس 24 اولترا هم توانست با بهینه سازی‌های بسیار هوشمندانه عملکرد بهتری را به نسبت نسل قبلی خودش ثبت کند که البته ضعف‌ها و نقد‌هایی هم مخصوصا در بخش مشخصات سخت‌افزاری به آن وارد است. حال به نظر شما بعد از مطالعه این مقاله، تا چه میزان سامسونگ توانسته است عملکرد بهتری را به نمایش بگذارد و توقعات کاربران را بر‌آورده کند؟ 

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)