خانهاخبار
دیمنسیتی ۹۳۰۰ پلاس معرفی شد؛ بهبود در پردازش‌های هوش مصنوعی

دیمنسیتی ۹۳۰۰ پلاس معرفی شد؛ بهبود در پردازش‌های هوش مصنوعی

مدیاتک امروز از نسخه بهبودیافته تراشه دیمنسیتی ۹۳۰۰ رونمایی کرد که قادر به سرعت بالاتری دست پیدا کند.

۱۴۰۳/۲/۱۹

دیمنسیتی ۹۳۰۰ پلاس جدیدترین تراشه پرچمدار مدیاتک به شمار می‌رود که در مقایسه با دیمنسیتی ۹۳۰۰، از بهبودهای مهمی در زمینه‌های سرعت پردازنده مرکزی و پردازش هوش مصنوعی برخوردار شده است. 

پردازنده مرکزی دیمنسیتی ۹۳۰۰ پلاس از یک هسته کورتکس X4‌ بهره می‌برد که حالا قادر است به سرعت بالاتر ۳٫۴ گیگاهرتزی دست پیدا کند. همین هسته در تراشه دیمنسیتی ۹۳۰۰ تنها از سرعت ۳٫۲۵ گیگاهرتزی پشتیبانی می‌کند.

دیمنسیتی ۹۳۰۰ پلاس مدیاتک

تراشه جدید مدیاتک به مانند نسل قبلی برپایه نسل سوم فرآیند ۴ نانومتری پلاس TSMC ساخته شده است. پردازنده گرافیکی این تراشه نیز تغییری نکرده و همچنان ARM Immortalis G720 پردازش‌های گرافیکی را انجام می‌دهد. ناگفته نماند که این پردازنده گرافیکی از قابلیت مهم ری‌تریسینگ (رهگیری پرتو) پشتیبانی می‌کند. 

دیگر بهبود تراشه دیمنسیتی ۹۳۰۰ پلاس به پردازشگر هوش مصنوعی آن یعنی APU 790 مربوط می‌شود چرا که حالا پردازش‌های هوش مصنوعی در تراشه مدیاتک تا ۱۰ درصد سریع‌تر انجام می‌شوند. دیمنسیتی ۹۳۰۰ پلاس قادر است مدل‌های زبانی بزرگ را تا ۷ میلیارد پارامتر در ۲۲ توکن برثانیه اجرا کند. 

شایان ذکر است که موتور هوش مصنوعی دیمنسیتی ۹۳۰۰ پلاس از اکثر مدل‌های زبانی بزرگ مانند جمنای نانو گوگل پشتیبانی می‌کند. به علاوه، قابلیت LoRA Fusion نیز به صورت On-Device (محلی) روی تراشه مدیاتک اجرا می‌شود.

مشخصات فنی دیمنسیتی ۹۳۰۰ پلاس مدیاتک

به لطف ویژگی Adaptive Gaming Technology، تراشه دیمنسیتی ۹۳۰۰ پلاس برخی بازی‌ها را با مصرف انرژی پایین‌تری اجرا می‌کند. از دیگر مشخصات فنی دیگر این تراشه می‌توان به پشتیبانی از حافظه رم LPDDR5T و فیلمبرداری 8K اشاره کرد.

در نهایت باید اشاره کرد که نخستین گوشی‌های مجهز به تراشه دیمنسیتی ۹۳۰۰ پلاس در طی ماه جاری میلادی معرفی خواهند شد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)