خانهاخبار
باور غلطی که عمر باتری آیفون شما را نابود می‌کند

باور غلطی که عمر باتری آیفون شما را نابود می‌کند

فکر می‌کنید بستن برنامه‌ها به عمر باتری آیفون شما کمک می‌کند؟ در این خبر، راز پنهان پشت مصرف باتری آیفون را فاش می‌کنیم. 

۱۴۰۳/۲/۱۰

توسعه‌ی پیشرفت‌های تکنولوژی در زمینه گوشی‌های هوشمند، متاسفانه همگام با پیشرفت‌های باتری‌ها نشده است.

این واقعیت به این معناست که بسیاری از گوشی‌های هوشمند رده بالا باید هر روز شارژ شوند، و تنها تعداد محدودی می‌توانند با دو روز استفاده دوام بیاورند، آن هم به شرطی که کاربران مراقب مصرف باتری باشند.

با وجود راهکارهای مخصوص باتری که توسط تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند ارائه می‌شود، هنوز با ابداع ترفندهای جدید توسط کاربران روبرو می‌شویم.

گزارش جدیدی که توسط وب‌سایت BGR ارائه شده، به یک ترفند جالب اشاره دارد که ممکن است به نتایج مختلفی منجر شود.

به‌طور خاص، گزارشی در وب‌سایت اپل به نام «سندی به‌روز شده» مطرح شده است که توصیه می‌کند تنها زمانی باید یک برنامه را ببندید که آن برنامه، پاسخ نمی‌دهد یا هنگ کرده است.

کاهش مصرف باتری آیفون

این نکته‌ی مهم را به سادگی می‌توان نادیده گرفت و شاید چندان به آن اهمیت ندهید، اما اگر عادت به بستن برنامه‌ها دارید، بهتر است این عادت را کنار بگذارید.

بستن برنامه‌های در حال اجرا در پس‌زمینه، افسانه‌ای بیش نیست و باعث بهبود عملکرد یا افزایش عمر باتری نمی‌شود.

زمانی که به برنامه‌ی دیگری می‌روید، برنامه‌های قبلی که در حال اجرا بودند، به حالت تعلیق درمی‌آیند و منابع سیستم را مصرف نمی‌کنند.

بسیاری از برنامه‌ها در پس‌زمینه مقدار بسیار کمی از انرژی را مصرف می‌کنند، بنابراین بستن آن‌ها صرفه‌جویی زیادی در مصرف باتری نخواهد داشت. در واقع، برخلاف تصور عموم، بستن برنامه‌ها به محض اتمام کار با آن‌ها می‌تواند نتیجه‌ی عکس داشته باشد.

علاوه بر این، راه‌اندازی یک برنامه از ابتدا به معنای بارگذاری آن از حافظه است که به صورت تئوری، سرعت آیفون شما را کاهش می‌دهد.

اگر نمی‌خواهید مرتباً آیفون خود را شارژ کنید، روش‌های دیگری برای افزایش طول عمر باتری وجود دارد؛ از جمله کم کردن نور صفحه نمایش و فعال‌کردن حالت کم مصرف (Low Power Mode).

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)