خانهاخبار
قابلیت Circle to Search گوگل در آیفون: جستجوی اطلاعات از طریق تصاویر

قابلیت Circle to Search گوگل در آیفون: جستجوی اطلاعات از طریق تصاویر

گوگل با میانبر جدید لنز، قابلیت «Circle to Search» اندروید را به طور موثری به هر آیفون می‌آورد. 

۱۴۰۳/۲/۱۹
product-image

اپل آیفون 15 پرو

مشاهدهٔ مشخصات فنی و قیمت

قدرت Circle to Search گوگل در iOS

قدرت Circle to Search گوگل در iOS

اوایل امسال، گوگل با معرفی قابلیت «Circle to Search» برای سیستم‌عامل اندروید، یک گام مهم در جهت تسهیل جستجوی اطلاعات برداشت. این قابلیت از طریق گرفتن اسکرین‌شات، امکان انتخاب و جستجوی بخش خاصی از تصویر را به کاربران می‌دهد.

اکنون با قابلیت‌های گوگل ‌لنز «Google Lens» و میان‌برها «Shortcuts» در iOS، امکان استفاده از این قابلیت در هر آیفون‌ وجود دارد.

پیش‌تر، گوگل تأکید کرده بود که تفاوت اصلی بین گوگل‌ لنز و Circle to Search در نحوه‌ی دسترسی به آن در اندروید است. در اندروید، با نگه‌داشتن طولانی‌مدت نوار حرکتی (gesture bar) یا دکمه‌ی خانه، به این قابلیت دسترسی پیدا می‌کنید.

اما هر دو تکنولوژی امکان جستجو و تکنولوژی OCR را دارند. با این تفاوت که «Circle to Search» این مزیت را دارد که علاوه بر ضربه زدن، می‌توانید با کشیدن دایره یا طناب (lasso) روی صفحه، مورد نظر خود را انتخاب کنید.

اکنون اپلیکیشن گوگل میان‌بری به نام «Search your screenshot» ارائه می‌کند که با استفاده از آن می‌توانید اسکرین‌شات بگیرید و سپس آن را برای آنالیز به گوگل لنز ارسال کنید. فعال‌سازی این میان‌بر با استفاده از «اکشن باتن» (Action Button) روی آیفون ۱۵ پرو بسیار ساده است.

میانبر جدید در آیفون: قابلیت Back Tap در تمامی آیفون‌ها 

با اضافه شدن قابلیت Back Tap به سیستم‌عامل iOS، کاربران آیفون‌های جدید دیگر نیازی به مدل‌های حرفه‌ای ندارند تا از این سهولت دسترسی بهره‌مند شوند. این قابلیت اجازه می‌دهد تا با دو بار یا سه بار ضربه زدن به پشت دستگاه، میانبرهای مورد نظر را فعال کنید.

برای فعال کردن قابلیت Back Tap، مراحل زیر را طی کنید:

فعال کردن قابلیت Back Tap
  1. به تنظیمات (Settings) دستگاه خود بروید.
  2. بخش «Accessibility» را انتخاب کنید.
  3. سپس با انتخاب گزینه‌ی «Touch» و سپس «Back Tap»، گزینه «دو بار ضربه زدن» (Double Tap) یا «سه بار ضربه زدن» (Triple Tap) را انتخاب کنید.
  4. به پایین اسکرول کرده و وارد قسمت «میانبرها» (Shortcuts) شوید، سپس یک میانبر انتخاب کنید.
    برای اعمال تنظیمات، روی «Back Tap». برای اجرای میانبر، دو بار یا سه بار به پشت گوشی خود ضربه بزنید.
  5. آیفون شما یک اسکرین‌شات از صفحه‌ی نمایش فعلی می‌گیرد و سپس آن را برای کپی کردن سریع متن، ترجمه یا انجام جستجوی تصویری، همراه با امکان افزودن یک عبارت جستجوی متنی، به Google Lens ارسال می‌کند.
  6. در اجرای اولیه، برای اجازه دادن به اشتراک‌گذاری تصویر، گزینه «Always Allow» را انتخاب کنید.  

در حالی که Circle to Search رابط کاربری بهینه‌تری ارائه می‌دهد، این میانبر Google Lens با بهره‌گیری از ویژگی‌های iOS، قابلیت جستجوی تصویری اساسی را برای همه آیفون‌ها به ارمغان می‌آورد. این اقدام گوگل، حرکت هوشمندانه‌ای به شمار می‌رود.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)