خانهاخبار
خداحافظی با صفحه کلید هوشمند اپل، بهترین ابزار جانبی آیپد پرو

خداحافظی با صفحه کلید هوشمند اپل، بهترین ابزار جانبی آیپد پرو

اپل یک‌بار دیگر ثابت کرد که اگر محصول ترد پارتی خوب وجود داشته باشد روزی آن را پیدا می‌کند و نابودش می‌کند.

۱۴۰۳/۲/۲۰

فولیو از بسیاری جهات نسبت به رقبای خود (که اصلا رقیبی نداشت) سرتر بود. این صفحه کلید منعطف، وزن زیادی ندارد و شاید بهترین ابزار جانبی ساخته شده توسط اپل بود! همه شایعات در مورد آیپد پرو جدید - تغییر صفحه نمایش آن به صفحه نمایش OLED، صفحه کلید جادویی خاص‌تر مرا متقاعد کرده بود که اپل بی سر و صدا از Smart Keyboard Folio  عجیب و غریب و نه چندان لوکس که وسیله مورد علاقه من برای آیپد پرو 2018 و بعداً آیپد پرو  M1 بود, عبور میکند. به هرحال اپل دوست دارد هرچیزی که طرفداران به آن دل می‌بندد را دیر یا زود به کام مرگ بفرستد.

مطمئناً صفحه کلید هوشمند Folio با آیپد پرو OLED سازگار نیست. نسخه 11 اینچی آن همچنان می تواند با آیپد ایر نسل ششم استفاده شود، اما فقط همین. بنابراین اگر با بهترین تبلت اپل کار میکنید، Smart Keyboard Folio دیگر جزو گزینه‌های انتخابی برای لوازم جانبی محسوب نمی‌شود. درد اینکه می‌دانم هیچ جایگزین خاصی برای آن در نظر گرفته نشده بیشتر از خبر توقف تولید آن به قلبم ضربه می‌زند. 

قبل از اینکه به تمجید بپردازیم، اجازه دهید ابتدا نکات منفی آن اشاره کنیم. صفحه کلید هوشمند Folio ترک پد ندارد، بنابراین مگر اینکه از یک ماوس جداگانه برای آن استفاده کنید، تنها راه حل لمس صفحه نمایش است. این مسئله محصول را از حالت ایده آل برای استفاده بلند مدت خارج میکند. اما هدف از این محصول، وجود محصولی مشابه یک صفحه کلید است که به جهت افزایش بهره وری در استفاده کوتاه مدت طراحی شده است. ارسال ایمیل؟ کاملا. پست کردن وبلاگ ؟ بله، اگر تا به حال خواسته اید حتی روی یک رمان کار کنید، این صفحه کلید به شما این اجازه را می‌داد تا هرچه می‌خواهید خلاقیت خود را پیاده کنید و آیپد خود را به نزدیک‌ترین فرم یک لپ‌تاپ در بیاورید.

ezgif-5-e7cd0ad7be.jpg

انتقاد دیگر من از  این صفحه کلید هوشمند، انتقادی است که اپل هنوز در صفحه کلید جادویی جدید با قیمت پایه 300 دلار به طور کامل اصلاح نکرده است. تاچ پد و صفحه‌کلید جدید آلومینیومی هستند که به طور عینی یک پیشرفت محسوب میشود. اما در پوسته بیرونی، اپل هنوز از همان مواد قدیمی استفاده می‌کند  که باعث خجالت است چون عمر کوتاهی دارد و بسیار زود لک می‌گیرد. من مدت زیادی امیدوار بودم که آنها مانند لاجیتک برای تمیز کردن آن پارچه‌های مخصوص طراحی کنند، اما خب در دنیای اپل گوش دادن به حرف مخاطب ارزش زیادی ندارد.

صفحه کلید هوشمند Folio برای آیپد پرو 12.9 اینچی حدود 200 دلار قیمت داشت. این قیمت بسیار مضحک است اگر در نظر بگیرید که  طراحی آن چقدر ساده بود. آنقدر ساده که حتی کلید نور پس زمینه هم نداشت. هنگام استفاده از iPad به صورت عمودی، تنها دو زاویه برای انتخاب وجود داشت. درگاه USB-C یدکی یا اتصال اضافی ارائه نمی داد. این به معنای واقعی کلمه فقط یک قاب فولیو با صفحه کلید عجیب و غریبی در درونش بود.

اما می دانید چه چیزی همه اینها را جبران میکرد؟ تطبیق پذیری و طراحی سبک وزن که حتی صفحه کلید جادویی جدیدتر و سبک‌تر هنوز نمی تواند به پای آن برسد. و همچنین در عمل، کار کرد و کارایی بسیار خوبی داشت. صفحه کلید پوشیده از فابریک نشکن بود که هرکاری می‌کردید خراب نمی‌شد، اما کثیف چرا .مشکل اساسی آن جابجایی بین کلید‌های صفحه کلید بود که باعث می‌شود تا حد زیادی زمان استفاده از آن «راحت» نباشید. اما Smart Keyboard Folio در اکثر مواقع یک صفحه کلید خوب و انعطاف پذیر است.

با صفحه کلید جادویی، میتوانید هر زمان که می‌خواهید آیپد پرو را به‌طور کامل از آن جدا کنید و  برای مطالعه یا کارهایی که برای آنها فقط به صفحه نمایش نیاز دارید از آن استفاده کنید. برخی ازکاربران آن را ترجیح می دهند، اما  Smart Keyboard Folio به اندازه ای نازک بود که هرگز مجبور به انتخاب نمی‌شدید. شما همیشه می‌توانستید آن را بدون توجه به کاری که انجام می‌دهید آن را روی آیپد خود رها کنید و حتی حس نکنید که دارید از کیبرد استفاده می‌کنید. راز اساسی آن در سبک بودن و طراحی خوبش بود. سبک بودن این کیبرد از جمله چیز‌هایی است که آن را خاص می‌کرد و مانند این بود که به جای آیپد پرو یک iPad در کیف خود دارید که پیش از این، این قضیه در مورد کیبورد جادویی متصل دیگر صدق نمی‌کرد البته اگر مک بوک را فاکتور بگیریم. نمی گویم که مشکلی در این مورد وجود دارد، اما با صفحه کلید هوشمند Folio، شما ترکیب قدرتمندی را در کوله پشتیتان دارید که بسیار سبک نیز هست.

ezgif-3-668039eaac.jpg

در بهترین حالت، اپل در این فرض که هر خریدار آیپد پرو می‌خواهد هر زمان که صفحه‌کلید به آن وصل می‌شود، وزنی مشابه یک لپ‌تاپ داشته باشد، تا حدودی سرسخت است، و این همان جایی است که صفحه کلید جادویی به شما کمک می‌کند. اگر می‌خواهید با بدبینی بیشتری به آن نگاه کنید، این شرکت عمداً لوازم جانبی جذاب و مقرون‌به‌صرفه‌تر را حذف می‌کند - لوازم جانبی که به راحتی می‌توان آن را به همه جا برد - به این امید که افراد بیشتری بیش از 300 دلار برای صفحه کلید تولید خودش که برای آیپد Pro جدید در دسترس است، خرج کنند. تکنیک قدیمی حذف رقیب با استفاده از توقف تولید!

باید ببینیم که بار دیگر شرکت‌های تردپارتی دست به ساخت چیزی شبیه به این کیبورد می‌زنند یا خیر. در حال حاضر، لاجیتک فقط یک نسخه به روز شده از Combo Touch خود را تولید می کند که بیشتر از هر چیز دیگری حس و حال استفاده از سرفیس پرو را منتقل می‌کند. تجربه سرفیس پرو به هیچ عنوان مشابه فولیو نیست و اگر بخواهم صادق باشم  تصور نمی‌کنم که کسی برای پر کردن این جای خالی دست به کار شود.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)