خانهاخبار
پردازنده آیپد پرو خود را ارتقا دهید: راز جدید اپل

پردازنده آیپد پرو خود را ارتقا دهید: راز جدید اپل

اپل گزینه‌ای پنهان برای ارتقای پردازنده آیپد پرو ارائه می‌دهد که در مدل‌های ۱ ترابایتی و ۲ ترابایتی به همراه رم بیشتر، تراشه‌ی سریع‌تر M1 را نیز شامل می‌شود.  برای آشنایی با جزئیات بیشتر، این خبر را مطالعه کنید.
 

۱۴۰۳/۲/۱۹
product-image

اپل آیپد پرو

مشاهدهٔ مشخصات فنی و قیمت

ارتقای پنهانی در اپل؟

ارتقای پنهانی در اپل؟

به تازگی، آیپد پروی جدید به بازار عرضه شده که دارای یک گزینه‌ی ارتقای پنهانی است که در رویداد دیروز اپل به آن اشاره‌ای نشد.

این گزینه، زمانی که شما هزینه‌ی ۶۰۰ دلاری ارتقاء از مدل پایه ۲۵۶ گیگابایتی آیپد پرو به نسخه‌ی ۱ ترابایتی را پرداخت می‌کنید، علاوه بر دو برابر کردن رم، یک تراشه‌ی سریع‌تر را نیز در آن جای می‌دهد. این تراشه از مدل ۹ هسته‌ای M4 به نسخه‌ی ۱۰ هسته‌ای ارتقا پیدا می‌کند.

این اولین بار است که اپل چنین گزینه‌ای را ارائه می‌کند؛ یعنی ارتقاء پردازنده بر اساس مدل خاص تبلت. قبل از این، مطمئن بودید که همان تراشه‌ی مدل‌های دیگر را دریافت می‌کنید، بدون توجه به گزینه‌های ارتقاء.

پیش از این، اپل ارتقاء رم را تنها به افزایش ظرفیت حافظه گره زده بود، اما در این مدل هم همچنان این موضوع درست است، با این تفاوت که ظرفیت رم از ۸ گیگابایت به ۱۶ گیگابایت افزایش می‌یابد.

همچنین، با پرداخت ۱۰۰ دلار بیشتر، این امکان به شما داده می‌شود که از پوشش شیشه‌ای ضد انعکاس نانوبافت (nanotexture) اپل بهره‌مند شوید که در مدل‌های پایین‌تر در دسترس نیست. بنابراین، اگر واقعاً بهترین عملکرد را از آیپد پرو می‌خواهید، باید ظرفیت حافظه‌ی خود را به ۱ ترابایت یا ۲ ترابایت ارتقا دهید.

مشخصات فنی آیپد پرو جدید (منبع: اپل)

آیفون جدید: آیا حافظه داخلی بیشتر باعث افت قدرت پردازش می‌شود؟

واقعیت این است که اگر همواره از مدل‌های ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایتی حافظه داخلی آیفون بهره‌مند شوید، به احتمال زیاد افت محسوسی در قدرت پردازش آن احساس نخواهید کرد.

هر دو نسخه از این تراشه دارای یک پردازنده گرافیکی ۱۰ هسته‌ای، پهنای باند حافظه یکسان ۱۲۰ گیگابایت بر ثانیه و پشتیبانی از ردیابی پرتو سخت‌افزاری هستند. همچنین، هر دو مدل دارای ۶ هسته کم‌مصرف هستند که برای انجام کارهای روزمره سبک‌تر و معمولی‌تر تبلت طراحی شده‌اند. بنابراین، در استفاده‌ی عادی به سختی متوجه تفاوت محسوسی بین این دو مدل خواهید شد.

آیپد پرو جدید اپل: قدرت تراشه M1 و کیبورد جادویی آلومینیومی

برخی کاربران معتقد هستند اپل هنوز به طور کامل قدرت تراشه M1 در آیپد پرو را توجیه نکرده است، اما در تلاش برای این کار است. کیبورد جادویی آلومینیومی جدید، به خصوص با ردیف کلیدهای عملکردی در بالا، واقعاً ظاهر تبلت را لپ‌تاپ‌مانندتر می‌کند. و برخی از قابلیت‌هایی که اپل برای نرم‌افزارهای Final Cut Pro و Logic Pro در آیپد معرفی کرد، واقعاً به پردازنده‌ای قدرتمند برای اجرای روان نیاز دارند.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)