خانهمقاله‌ها
چرا باید تا آمدن آیفون ۱۷ صبر کنیم؟

چرا باید تا آمدن آیفون ۱۷ صبر کنیم؟

اگر قصد خرید یکی از مدل‌های سری آیفون ۱۶ را دارید، بد نیست نگاهی به این مطلب بیاندازید؛ شاید با خواندن آن خود را متقاعد کردید که یک سال دیگر صبر کنید!

۱۴۰۳/۲/۲۱

اپل بر طبق نقشه راه توسعه آیفون‌های خود، به طور مداوم با تامین کنندگان خود به طور همزمان کار می‌کند، به همین دلیل است که گاهی اوقات شاهد آن هستیم که اطلاعات محصولات آینده اپل از درون این شرکت‌ها به بیرون درز می‌کند. بر همین اساس امروز گزارش‌ها را در مورد سری آیفون ۱۷ جمع‌آوری کرده‌ایم و قصد داریم ببینیم چه قابلیت‌هایی برای آنها پیش‌بینی می‌شود.

آیفون ۱۷

در زیر ۱۰ ویژگی شایعه شده وجود دارد که انتظار داریم به جانشین آیفون ۱۶ یعنی سری آیفون ۱۷ برسد که به احتمال زیاد در سپتامبر ۲۰۲۵ (شهریور ماه ۱۴۰۴) عرضه می‌شود.

۱- فیس آیدی زیر نمایشگر (آیفون ۱۷ پرو و ۱۷ پرو مکس)

انتظار می‌رود آیفون ۱۷ پرو اولین آیفونی باشد که از فناوری فیس آیدی زیر پنل بهره می‌برد. البته با وجود این فناوری احتمالا باز هم شاهد یک بریدگی خواهیم بود که به شکل دایره‌ای و برای دوربین جلو تعبیه خواهد شد. خبر خوب اینکه این احتمالا آخرین مدل پریمیوم اپل خواهد بود که دارای بریدگی دایره‌ای برای دوربین جلو است. سپس انتظار می‌رود اپل از دوربین‌های زیر نمایشگر در مدل‌های آیفون پرو سال ۲۰۲۷ استفاده کند تا ظاهر تمام صفحه واقعی داشته باشد.

۲- اندازه صفحه نمایش جدید (آیفون ۱۷ و ۱۷ پلاس)

شایعه شده است که آیفون ۱۶ پرو و ​​آیفون ۱۶ پرو مکس امسال دارای اندازه نمایشگر بزرگ‌تری هستند و به ترتیب از ۶٫۱۲ و ۶٫۶۹ اینچ به ۶٫۲۷ و ۶٫۸۶ اینچ تغییر خواهند کرد. همچنین انتظار می‌رود اپل برای سال ۲۰۲۵ اندازه صفحه نمایش بزرگتر ۶٫۲۷ اینچی را به مدل استاندارد آیفون خود بیاورد، در حالی که مدل معادل «آیفون ۱۷ پلاس» می‌تواند ابعاد نمایشگر کاملا جدیدی را اتخاذ کند.

۳- نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز پروموشن (آیفون ۱۷ و ۱۷ پلاس)

اپل قصد دارد در سال ۲۰۲۵، ویژگی پروموشن را به مدل‌های استاندارد خود گسترش دهد و به آن‌ها اجازه دهد تا نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز را برای اسکرول روان‌تر و محتوای ویدیویی در صورت لزوم افزایش دهند. نکته قابل توجه اینکه پروموشن همچنین نمایشگر آیفون ۱۷ و آیفون ۱۷ پلاس را قادر می‌سازد تا نرخ تازه‌سازی کم‌مصرف‌تری را تا ۱ هرتز کاهش دهد و ویژگی نمایشگر همیشه روشن را کسب کند که می‌تواند والپیپیر، ساعت، ویجت‌ها و نوتیفیکیشن‌های صفحه قفل را حتی زمانی که دستگاه قفل است نشان دهد.

۴- تراشه وای فای 7 طراحی شده خود اپل (آیفون ۱۷ پرو و ۱۷ پرو مکس)

انتظار می‌رود مدل‌های پریمیوم سال ۲۰۲۵ اپل برای اولین بار به تراشه وای فای 7 طراحی شده توسط اپل مجهز شوند. پشتیبانی از وای فای 7 به مدل‌های پرو اجازه می‌دهد تا داده‌ها را روی باندهای 2.4 گیگاهرتز، 5 گیگاهرتز و 6 گیگاهرتز به طور همزمان با روتر پشتیبانی شده ارسال و دریافت کنند و در نتیجه سرعت وای ‌فای بیشتر، تاخیر کمتر و اتصال پایدارتر را به همراه دارد. تراشه وای فای جدید همچنین به اپل این امکان را می‌دهد که وابستگی خود را به تامین کنندگان خارجی مانند برودکام که در حال حاضر تراشه وای فای و بلوتوث ترکیبی آیفون‌ها را fvhd اپل عرضه می‌کند، کاهش دهد.

۵- لنز تله‌فوتو ۴۸ مگاپیکسلی (آیفون ۱۷ پرو مکس)

لنز تله فوتو 48 مگاپیکسلی ارتقا یافته در بزرگترین گوشی پریمیوم اپل برای استفاده با هدست ویژن پرو آینده این شرکت بهینه‌سازی شده است. لازم به ذکر است که مدل‌های فعلی آیفون ۱۵ پرو دارای دوربین ۴۸ مگاپیکسلی اصلی، لنز تله فوتو و فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی هستند. این باعث می‌شود که مدل پرو مکس ۲۰۲۵ به اولین آیفونی تبدیل شود که دارای سیستم دوربین پشتی کاملا متشکل از لنزهای ۴۸ مگاپیکسلی باشد و بتواند جزییات عکاسی بیشتری را ثبت کند.

۶- دوربین سلفی ۲۴ مگاپیکسلی (تمای سری آیفون ۱۷)

طبق یک شایعه، سری آیفون ۱۷ دارای دوربین جلویی ۲۴ مگاپیکسلی با لنز شش قسمتی است. آیفون ۱۴ و آیفون ۱۵ دارای دوربین جلویی ۱۲ مگاپیکسلی با پنج عنصر لنز پلاستیکی هستند و انتظار می‌رود که سری آیفون ۱۶ امسال نیز از همان سخت ‌افزار برخوردار باشد. وضوح ارتقا یافته به ۲۴ مگاپیکسل در آیفون ۱۷ به عکس‌ها اجازه می‌دهد تا کیفیت خود را حتی در زمان برش یا بزرگنمایی حفظ کنند، در حالی که تعداد پیکسل‌های بیشتر جزییات دقیق‌تری را ثبت می‌کنند. ارتقا به یک لنز شش جزیی نیز باید کمی کیفیت تصویر را افزایش دهد.

۷- نمایشگر با شیشه ضد خراش و ضد انعکاس نور (تمامی سری آیفون ۱۷)

بر طبق شایعه‌ای دیگر، آیفون ۱۷ دارای صفحه نمایش ضد انعکاس خواهد بود که نسبت به سپر سرامیکی اپل که در مدل‌های آیفون ۱۵ یافت می‌شود، در برابر خط و خش مقاوم‌تر است. گفته می‌شود که شیشه بیرونی آیفون ۱۷ دارای لایه ضد انعکاس فوق‌العاده سخت است که در برابر خراش مقاوم‌تر است. هنوز مشخص نیست که آیا اپل قصد دارد گوریلا گلس آرمور را که سامسونگ در گلکسی اس ۲۴ اولترا استفاده می‌کند به کار برد یا خیر، اما شرح آخرین فناوری شرکت سازنده گوریلا گلس با این شایعه مطابقت دارد.

۸- حافظه بیشتر (آیفون ۱۷ پرو و ۱۷ پرو مکس)

جف پو از شرکت سرمایه‌گذاری هایتونگ ادعا کرده که مدل‌های پرو اپل در سال آینده با ۱۲ گیگابایت رم عرضه خواهند شد. برای مقایسه حتما می‌دانید که مدل‌های آیفون ۱۵ پرو دارای ۸ گیگابایت رم هستند، در حالی که مدل‌های آیفون ۱۶ پرو نیز ۸ گیگابایت رم خواهند داشت. چنین افزایشی باعث بهبود قابلیت چند وظیفگی در آیفون می‌شود و همچنین منابع اضافی را برای هر ویژگی هوش مصنوعی که نیاز به مدل‌های زبان بزرگ (LLM) برای ماندگاری در حافظه دارد، فراهم می‌کند.

۹- داینامیک آیلند کوچکتر (آیفون ۱۷ پرو مکس)

جف پو تحلیلگر متعبر محصولات اپل، ادعا کرده که آیفون ۲۰۲۵ رده بالاتر اپل به لطف استفاده از قطعات کوچک‌تر برای سیستم فیس آیدی، دارای یک داینامیک آیلند باریک‌تر خواهد بود. با فرض اینکه این ادعا درست باشد، این اولین باری خواهد بود که اپل داینامیک آیلند را از زمان عرضه آن بر روی آیفون ۱۴ پرو در سال ۲۰۲۲ تغییر می‌دهد.

۱۰- آیفون ۱۷ اسلیم (آیفون ۱۷ پلاس)

به گفته راس یانگ از مشاوران زنجیره تامین نمایشگر (DSCC) و تحلیل‌گر معروف صفحه نمایش، آیفون ۱۷ پلاس اپل دارای صفحه نمایش ۶٫۵۵ اینچی خواهد بود. یانگ در پاسخ به ادعای جف پو مبنی بر جایگزینی آیفون ۱۷ پلاس با آیفون ۱۷ اسلیم، گفته که انتظار کاهش ۲ درصدی نسبت به مدل‌های قبلی، فعلی و نسل بعدی را دارد. بر اساس منطق او، این نمایشگر کوچک‌تر به تمایز مدل بزرگتر آیفون ۱۷ از آیفون ۱۷ پرو مکس کمک می‌کند و در عین حال این محصول بزرگتر از آیفون ۱۷ و آیفون ۱۷ پرو باقی می ماند.

برچسب‌ها:

مقاله‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)