خانهمقاله‌ها
۵ دلیل برای خرید آیپد پرو جدید M4

۵ دلیل برای خرید آیپد پرو جدید M4

اپل ۲ روز پیش از آیپد پروهای خود پس از وقفه‌ای تاریخی، رونمایی کرد. در این دستگاه‌ها شاهد چندین پیشرفت قابل ملاحظه بودیم، اما امروز ۵ مورد از آنها را مورد بحث قرار داده‌ایم که می‌تواند به خوبی کاربران را برای خرید ترغیب کند.

۱۴۰۳/۲/۲۱

اپل به تازگی آخرین نسخه از سری آیپد پرو خود را معرفی کرده و ویژگی‌های جدید مهمی را در آن قرار داده است.

بنابراین به نظر می‌رسد که تعداد دلایل موجود برای خرید در این نسل کمی بیشتر از حد معمول است. این یکی از آن به‌روزرسانی‌هایی است که در آن اپل نه تنها مشخصات پایه را ارتقا داده، بلکه نوآوری‌ها و پیشرفت‌های چشمگیری را نیز اجرا می‌کند که به نوعی آیپد پرو را به چیزی بیش از گذشته تبدیل می‌کند.

5-Reasons-to-Buy-the-New-M4-iPad-Pro-with-some-caveats.webp.jpeg

البته این تبلت‌ها هنوز هم گران قیمت هستند. آنها ممکن است حتی به اندازه یک ماشین دست دوم کوچک قیمت داشته باشند که مبلغ بالایی محسوب می‌شود. با این حال این دستگاه‌ها دارای قطعات جدید گران قیمتی هستند و قطعا ارزش بررسی دارند، به خصوص اگر متناسب با بودجه شما باشند. بنابراین در اینجا ۵ دلیل وجود دارد که اگر قصد خرید آیپد دارید، باید آیپد پرو را هم در نظر بگیرید.

۱- نازک‌ترین محصول تاریخ اپل

هرچند ممکن است یک تغییر ناچیز به نظر برسد، اما حقیقت این است که وزن و اندازه در مورد استفاده از یک دستگاه بسیار مهم است. این موضوع به ویژه در مورد تبلت‌ها، به ویژه تبلت‌های بزرگتر، بیشتر صادق است.

ipad-pro-thickness.webp.jpeg

این قطعات بزرگ از چیزی که در اصل فقط صفحه نمایش است، قرار است بسیار قابل حمل باشند و در عین حال راحتی یک صفحه نمایش بزرگ را ارایه دهند. اندازه و وزن یک تبلت نیز برای نحوه کار با آن هنگام اتصال به صفحه کلید حیاتی است که می‌تواند ماهیت هیبریدی محصول را ایجاد کند یا از بین ببرد.

اپل عمق آیپد پرو ۱۳ اینچی را به ۵٫۱ میلی‌متر (در مقابل ۶٫۴ میلی‌متر نسل قبلی) و برای آیپد پرو ۱۱ اینچی با تراشه M4 (در مقایسه با ۵٫۹ میلی‌متر نسل قبلی) به ۵٫۳ میلی‌متر کاهش داده است.

آیپد پرو سال ۲۰۲۴ حتی وزن کمتری نسبت به همتایان آیپد ایر خود دارد. وزن مدل ۱۳ اینچی آیپد پرو ۵۷۹ گرم در مقابل ۶۱۷ گرم برای آیپد ایر ۱۳ اینچی است و این به میزان ۴۴۴ گرم در مقابل ۴۶۲ گرم برای مدل‌های ۱۱ اینچی است.

۲- پیشرفته‌ترین نمایشگر اپل

آیپدهای M4 اپل اولین تبلت‌های این شرکت هستند که صفحه نمایش‌های اولد را استفاده می‌کنند. در واقع آنها همان چیزی هستند که این شرکت آن را نمایشگرهای اولد پشت سر هم نامیده است، که در اصل دو پنل اولد مختلف هستند که روی هم قرار گرفته‌اند.

Is-the-iPad-Pro-Ultra-Retina-XDR.webp.jpeg

هدف از این رویکرد این است که اپل همان ۱۰۰۰ نیت حداکثر روشنایی تمام صفحه و ۱۶۰۰ نیت حداکثر روشنایی HDR را حفظ کند که نسل گذشته با آن عرضه شد. این صفحه نمایش احتمالا بهترین نمایشگر روی یک تبلت باشد.

از طرف دیگر چیزی که حتی اوضاع را بهتر می‌کند این است که مدل ۱۱ اینچی آیپد پرو M4 نیز این نمایشگر اولد جدید را دریافت می‌کند، برخلاف مدل‌های ۲۰۲۲ که تنها مدل بزرگتر ۱۳ اینچی دارای پنل مینی ال‌ای‌دی پیشرفته‌تر بود.

۳- شیشه صفحه نمایش با بافت نانو

اگر اغلب از تبلت خود در مناطقی استفاده می‌کنید که بازتاب‌های نور زیادی روی صفحه نمایش ایجاد می‌کند، ممکن است به این گزینه نیاز پیدا کنید.

ipad-pro-m4-nano-texture.webp.jpeg

صحبت از شیشه نمایشگر با بافت نانو است، همان چیزی که اپل Pro Display XDR خود را با آن ارایه می‌کند. با این حال همانطور که گفتیم بسته به ترجیحات شما، نظر شما می‌تواند تغییر کند، زیرا این بافت موجب کنتراست و وضوح کمتر می‌شود.

۴- قدرت پردازشی یک مک‌بوک اما با نمایشگر لمسی

اپل از جدیدترین مدل‌های آیپد پرو برای معرفی نسل بعدی چیپست خود، یعنی M4 استفاده کرد. این شرکت ادعا می‌کند که M4 در مدل‌های آیپد پرو ۲۰۲۴ در مقایسه با مدل‌های قبلی، حدود ۵۰ درصد سریع‌تر است، که با توجه به اینکه آیپد پرو ۲۰۲۲ هنوز هم از نظر کارایی یک هیولا است، قدرت این محصول بسیار زیاد محسوب می‌شود.

M4 chip.jpeg

تراشه M4 عاملی است که به آیپد پرو جدید اجازه می‌دهد تا مثلا از پنل نمایشگر اولد پشت سر هم استفاده کند. همچنین این چیزی است که به بازی‌های با ردیابی پرتو اجازه می‌دهد که به لطف خنک‌کننده ارتقا یافته، کیفیت بالاتری داشته باشند.

یک موتور عصبی بهبود یافته همچنین به ویژگی‌های بسیار مورد انتظار مرتبط با هوش مصنوعی اشاره می‌کند که گفته می‌شود با iPadOS 18 عرضه خواهد شد، که به زودی در WWDC ماه ژوئن معرفی می‌شود.

۵- مجیک کیبورد جديد

سرانجام اپل مجیک کیبورد جدیدی را برای آیپد پرو عرضه کرد. لوازم جانبی که می‌تواند آیپد را بیشتر از قبل شبیه به مک بوک کند.

آیا آیپد برای جایگزینی مک بوک آماده است؟ این سوالی است که مدتهاست وجود داشته و ما در مورد آن فکر کرده ایم، اما اکنون بیش از هر زمان دیگری به نظر می‌رسد که به پاسخ بله نزدیکتر شده‌ایم.

ipad-pro-m4-magic-keyboard-3.webp.jpeg

این مجیک کیبورد جدید با مجموعه‌ای از کلیدهای عملکردی و همچنین یک پد لمسی با بازخورد لمسی، بسیار شبیه به مک ‌بوک پرو ارایه می‌شود. به نظر می‌رسد اپل به مقاومت لولا نیز توجه ویژه‌ای داشته که برای کاربردی که دارد، به طرز چشمگیری محکم است.

البته اپل پنسل پرو جدید نیز وجود دارد، اما برخلاف مجیک کیبورد انحصاری پرو، اپل پنسل پرو را می‌توان با آیپد ایر جدید نیز استفاده کرد.

هشدارها

با ویژگی‌هایی که در  بالا ذکر شد، همه چیز خوب به نظر می‌رسد، اما اینطور نیست. برای شروع باید گفت که شیشه نمایشگر با بافت نانو دو ایراد قابل توجه دیگر دارد. تنها در صورتی میتوانید آن را به عنوان یک گزینه انتخاب کنید که به سراغ مدل‌های بسیار گران تر یک ترابایتی و دو ترابایتی سری آیپد پرو ۲۰۲۴ بروید.

مشکل دیگری که با این نوع نمایشگر پیش می‌آید، این است که به راحتی خراشیده می‌شود و آسیب می‌بیند و اصلا احتمالا به همین دلیل است که اپل یک پارچه پولیش را برای شما در جعبه گذاشته است. اپل آزمایش کرده است و می‌داند که قضیه از چه قرار است.

سپس ما قدرت هیولایی چیپست M4 را داریم که برای همه مقاصد به سادگی از پتانسیل کامل خود استفاده نمی‌کند زیرا تقریبا هیچ برنامه‌ای وجود ندارد که به چنین قدرتی نیاز داشته باشد. این حتی برای آیپد پرو M2 سال ۲۰۲۲ نیز صادق است.

موضوع عملکرد بیش از حد به اخطار بعدی نیز مرتبط است و آن این واقعیت است که اپل هنوز آپدیت iPadOS 18 را معرفی نکرده است. خیلی دور از ذهن نیست که بگوییم ماهیت چشمگیر آیپد پرو ۲۰۲۴ به این بستگی دارد که اپل چقدر این قدرت را به خوبی روی ویژگی‌های نرم افزار و تجربه کاربری کلی اعمال می‌کند. آیپد پرو ۲۰۲۴ به طور قطع بهترین فرصت برای اپل است تا تبلت خود را به یک دستگاه بسیار مفیدتر از نظر چند وظیفه‌ای و بهره‌وری تبدیل کند؛ اما این چیزی نیست که در حال حاضر بتوان آن را قضاوت کرد و نیاز به گذشت زمان دارد.

برچسب‌ها:

مقاله‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)