خانهاخبار
اگزینوس ۲۶۰۰ احتمالاً به پردازنده گرافیکی سامسونگ مجهز می‌شود

اگزینوس ۲۶۰۰ احتمالاً به پردازنده گرافیکی سامسونگ مجهز می‌شود

دو افشاگر ادعا کرده‌اند که سامسونگ در سال ۲۰۲۶ میلادی همکاری خود با AMD را به پایان می‌رساند و تراشه اگزینوس ۲۶۰۰ را به پردازنده گرافیکی اختصاصی خود مجهز می‌کند.

۱۴۰۳/۲/۱۶

از زمان ساخت و معرفی تراشه اگزینوس ۲۲۰۰، سامسونگ و برند ای ام دی (AMD) در حال همکاری‌های گسترده‌ای برای توسعه پردازنده‌های گرافیکی مبتنی بر معماری RDNA هستند که در تراشه‌های موبایلی غول فناوری کره به کار می‌رود. 

جدیدترین تراشه پرچمدار سامسونگ یعنی اگزینوس ۲۴۰۰ نیز با پردازنده گرافیکی RDNA معرفی شده است. البته همکاری این دو شرکت تنها به تراشه‌های قدرتمند محدود نشده و تراشه میان‌رده اگزینوس ۱۴۸۰ نیز با پردازنده گرافیکی AMD روانه بازار شده است.

تراشه اگزینوس سامسونگ در یک گوشی

حالا اما دو افشاگر شناخته‌شده حوزه فناوری به نام‌های OreXDA و Roland Quandt خبر از یک تغییر مهم برای تراشه اگزینوی ۲۶۰۰ داده‌اند. 

این دو افشاگر به تازگی اعلام کرده‌اند که سامسونگ برای تراشه پرچمدار سال ۲۰۲۶ میلادی خود یعنی اگزینوس ۲۶۰۰ دیگر با AMD همکاری نخواهد کرد. در واقع، غول فناوری کره قصد دارد که پردازنده گرافیکی اختصاصی خود را توسعه دهد و از آن در تراشه پرچمدار خود بهره ببرد. 

در حال حاضر، جزئيات بسیار کمی پیرامون تراشه اگزینوس ۲۶۰۰ و پردازنده گرافیکی اختصاصی سامسونگ وجود دارد. با این وجود، امکان دارد که این برند برای ساخت پردازنده گرافیکی خود از معماری RDNA برای مدل پایه استفاده کند. برای مقایسه، پردازنده‌های گرافیکی سری آدرنو کوالکام نیز برپایه سری AMD Radeon طراحی شده‌اند. 

همکاری سامسونگ و ای ام دی

شایان ذکر است که سال آینده میلادی، سری گلکسی اس ۲۵ با تراشه اگزینوس ۲۵۰۰ عرضه خواهد شد که از پردازنده گرافیکی AMD بهره می‌برد. البته نسل جدید سری پرچمدار سامسونگ برای برخی بازارها از تراشه اسنپدراگون ۸ نسل چهار نیز برخوردار خواهد شد. 

در صورتی که گزارش این دو افشاگر درست باشد، به نظر می‌رسد سامسونگ درنظر دارد که در فرآیند توسعه تراشه‌های اگزینوس، وابستگی خود به دیگر شرکت‌ها را به حداقل برساند. 

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)