خانهاخبار
هوش مصنوعی اپل سافاری و سیری را متحول می‌کند

هوش مصنوعی اپل سافاری و سیری را متحول می‌کند

بروزرسانی iOS 18 قابلیت‌های هوش مصنوعی را برای آیفون‌ها به ارمغان می‌آورد که سبب تغییراتی بزرگ در سافاری و سیری می‌شوند.

۱۴۰۳/۲/۱۵

گزارش‌های مختلفی ادعا کرده‌اند که iOS 18 احتمالاً به یکی از بزرگ‌ترین بروزرسانی‌های تاریخ آیفون بدل خواهد شد چرا که ظاهرا این نسخه از سیستم عامل اپل با قابلیت‌های پیشرفته هوش مصنوعی همراه می‌شود که تجربه کاربری آیفون‌ها را به طور چشمگیری بهبود می‌بخشند.

حالا وبسایت Apple Insider در یک گزارش مفصل جزئیات تازه‌ای از ویژگی‌های هوش مصنوعی اپل را به اشتراک گذاشته است. به نظر می‌رسد هوش مصنوعی اپل بهبودهای مهمی را در اختیار برخی از برنامه‌های اختصاصی iOS به خصوص سافاری (Safari) و سیری (Siri) قرار می‌دهد.

طبق گزارش این وبسایت، هوش مصنوعی اپل تجربه کاربری برنامه‌های سافاری، Spotlight Search، سیری، Mail و پیام‌ها را بهتر می‌سازد. در عین حال، اپل توجه ویژه‌ای به حریم خصوصی کاربر در حین استفاده از هوش مصنوعی برای برنامه‌های ذکرشده دارد. 

قابلیت های هوش مصنوعی سافاری

یکی از قابلیت‌های مهم و کلیدی هوش مصنوعی اپل تولید پاسخ‌های کامل است که به صورت محلی (On-Device) و با سرعتی خارق‌العاده پردازش می‌شوند. مدل زبانی بزرگ Ajax ظاهراً متن ورودی را با سرعتی چشمگیر بررسی می‌کند و سپس چندین پاسخ‌ را با توجه به دقیق و مرتبط بودن آن‌ها به کاربر گزارش می‌دهد.

بررسی متون نیز دیگر ویژگی برجسته هوش مصنوعی اپل خواهد بود که در برنامه‌های سافاری‌ و پیام‌ها نقش مهمی را ایفا می‌کند. این ویژگی می‌تواند با شناسایی عبارات مهم و واژه‌های کلیدی یک خلاصه دقیق را در اختیار کاربر بگذارد. 

بروزرسانی iOS 18 یک قابلیت کاربردی به نام «Intelligent Search» را در سافاری فعال می‌کند که کاربران اجازه می‌دهد تا یک خلاصه دقیق و جامع از صفحات وب تولید کنند.

به لطف هوش مصنوعی اپل، سیری احتمالا قادر خواهد بود که محتوای پیام‌ها را بررسی کند و یک خلاصه یا جواب مرتبط با آن را در دسترس کاربران قرار دهد. ظاهراً هوش مصنوعی اپل یکپارچگی بسیار خوبی با برنامه‌های iOS خواهد داشت.

دستیار مجازی سیری در آیفون

شایان ذکر است که برخی تسک‌های چالش‌برانگیز مانند تولید متون خلاقانه و بررسی عمیق متون نیاز به پردازش‌های ابری خواهد داشت. در این رابطه، اپل در حال مذاکره با گوگل و OpenAI برای استفاده از هوش مصنوعی آن‌ها است. 

گزارش شده که هوش مصنوعی اپل حتی در محیط آزمایشی نیز عملکرد بسیار خوبی در حفظ حریم خصوصی و اطلاعات حساس کاربر داشته است. اپل درنظر دارد که اتکای هوش مصنوعی خود با سرورهای ابری را به حداقل برساند تا از نشت احتمالی اطلاعات حساس جلوگیری شود. 

در نهایت باید اشاره کرد که اپل قابلیت‌های هوش مصنوعی جدید خود را در طی کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان (WWDC 2024) که در تاریخ ۱۰ ژوئن (۲۱ خرداد)‌ آغاز می‌شود رونمایی خواهد کرد.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)