خانهاخبار
جزئیات فنی پرچمدار موردانتظار سونی فاش شد

جزئیات فنی پرچمدار موردانتظار سونی فاش شد

پرچمدار سونی یعنی اکسپریا ۱ مارک ۶ با تراشه قدرتمند کوالکام، قابلیت‌های جدید دوربین و نمایشگر بهبودیافته همراه خواهد شد.

۱۴۰۳/۲/۱۴

همانطور که می‌دانیم، سونی در تاریخ ۱۷ مه سال جاری میلادی (۲۸ اردیبهشت) رویدادی را برگزار خواهد کرد که در طی آن شاهد رونمایی از پرچمدار جدید این برند موسوم به اکسپریا ۱ مارک ۶ (Xperia 1 VI) خواهیم بود. 

حالا براساس جدیدترین گزارش منتشر شده، به تازگی جزئيات فنی مربوط به تراشه، سیستم دوربین و نمایشگر و باتری پرچمدار موردانتظار سونی فاش شده است. به همراه مشخصات فنی، چندین رندر نیز از سونی اکسپریا ۱ مارک ۶ منتشر شده است.

سیستم دوربین سونی اکسپریا ۱ مارک ۶

طبق این گزارش، سونی اکسپریا ۱ مارک ۶ به تراشه اسنپدراگون ۸ نسل سه مجهز خواهد شد. این گوشی همچنین از لنز فوق ۱۶ میلی‌متری، دوربین اصلی ۲۴ میلی‌متری (۲۸ میلی‌متری با زوم اپتیکال ۲ برابری) و سنسور تله‌فوتو زوم ۸۵ تا ۱۷۰ میلی‌متری بهره خواهد برد. 

در مقایسه با سنسور زوم ۱۲۵ میلی‌متری اکسپریا ۱ مارک ۵، پرچمدار جدید سونی قادر است که بزرگنمایی بهتری را در اختیار کاربران قرار دهد. دوربین اصلی این گوشی نیز از حالت تصویربرداری ماکرو پشتیبانی خواهد کرد.

تغییرات مهم سونی اکسپریا ۱ مارک ۶ به بخش نرم‌افزاری آن مربوط می‌شود چرا که پس از سال‌ها بهره‌مندی از برنامه‌های دوربین مختلف، سونی تنها یک برنامه دوربین اختصاصی را برای پرچمدار خود عرضه می‌کند که برپایه دوربین‌های سری آلفا (Alpha) سونی طراحی شده است. 

برنامه دوربین جدید سونی اکسپریا ۱ مارک ۶

اکسپریا ۱ مارک ۶ یک قابلیت را از سری دوربین‌های آلفا به ارث خواهد برد که Human Pose Estimation نام دارد. به لطف این فناوری، کاربران می‌توانند فوکوس را روی سوژه‌هایی که به اطراف نگاه می‌کنند و یا چهره آن‌ها مخدوش شده قرار دهند. یک برنامه Video Creator جدید نیز برای اکسپریا ۱ مارک ۶ در دسترس قرار خواهد گرفت که فرآیند تولید ویدئو را آسان می‌کند.

پرچمدار سونی به جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون مجهز خواهد شد و اسپیکرهای این گوشی نیز با بیس بهتر و شفافیت بیشتر صدا همراه خواهند شد. رنگ‌بندی گوشی نیز شامل دو رنگ مشکی و نقره‌ای خواهد بود.

رنگ بندی سونی اکسپریا ۱ مارک ۶

سونی اکسپریا ۱ مارک ۶ از نمایشگر با نسبت تصویر عریض‌تر ۱۹٫۵:۹ بهره خواهد برد. این نمایشگر اولد همچنین احتمالاً تا یک‌ونیم برابر روشن‌تر از نمایشگر نسل قبلی خواهد بود. نمایشگر پرچمدار سونی از نرخ نوسازی متغیر ۱ تا ۱۲۰ هرتز و نرخ نمونه‌برداری لمسی ۲۴۰ هرتزی پشتیبانی خواهد کرد.

در نهایت باید اشاره کرد که سونی اکسپریا ۱ مارک ۶ از باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی بهره خواهد برد که به لطف چندین فناوری سلامت باتری جدید، عمر آن به بیش از چهار سال خواهد رسید. این گوشی همچنین از شارژ بی‌سیم و شارژ بی‌سیم معکوس پشتیبانی خواهد کرد. 

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)