خانهاخبار
آیفون ۱۵ به اندازه آیفون ۱۴ در بین کاربران آمریکایی محبوب نیست!

آیفون ۱۵ به اندازه آیفون ۱۴ در بین کاربران آمریکایی محبوب نیست!

میزان فروش سری آیفون ۱۵ در سه‌ماهه اول سال جاری میلادی پایین‌تر از میزان فروش سری آیفون ۱۴ در سه‌ماهه نخست سال گذشته میلادی بوده است.

۱۴۰۳/۲/۱۴

اپل در ماه سپتامبر سال گذشته میلادی سری آیفون ۱۵ را روانه بازار کرد که شامل چهار مدل به نام‌های آیفون ۱۵، ۱۵ پلاس، ۱۵ پرو و ۱۵ پرو مکس است. از همان ابتدا، سری پرچمدار اپل شروع بسیار قدرتمندی در بازارهای جهانی داشت به طوری که فروش چشمگیر این گوشی‌ها سبب شد که اپل به پرفروش‌ترین برند گوشی در سال ۲۰۲۳ میلادی بدل شود. 

با وجود شروع موفق سری آیفون ۱۵، پس از چند هفته میزان فروش سری پرچمدار اپل کاهش قابل توجهی پیدا کرد. این شرایط حتی تا اوایل سال جاری میلادی نیز ادامه پیدا کرد و باعث شد که سامسونگ بار دیگر لقب پرفروش‌ترین برند گوشی را به خود اختصاص دهد. 

چهار مدل سری آیفون ۱۵

در حال حاضر، اپل بازار ایالات متحده را به طور کامل در اختیار دارد و سامسونگ نمی‌تواند تهدیدی برای جایگاه اپل داشته باشد. با این وجود، به تازگی گزارشی منتشر شده که ادعا می‌کند سری آیفون ۱۵ به اندازه سری آیفون ۱۴ در بازار آمریکای شمالی محبوب نیست.

موسسه تحقیقاتی CIRP به تازگی میزان فروش مدل‌های مختلف آیفون در بازار ایالات متحده را تفکیک کرده تا سهم آن‌ها از فروش کلی گوشی‌های اپل مشخص شود.

در سه‌ماهه نخست سال جاری میلادی، آیفون ۱۵ و آیفون ۱۴ هرکدام ۱۴ درصد از فروش کلی آیفون‌ها را به خود اختصاص داده‌اند. آیفون ۱۴ در سه‌ماهه اول سال گذشته میلادی ۱۹ درصد از فروش آیفون‌ها در بازار ایالات متحده را کسب کرده بود. 

حجم فروش آیفون ها در بازار آمریکا

 علی‌رغم بهره‌مندی از بهبودهایی مانند داینامیک آیلند، تراشه قوی‌تر و دوربین ۴۸ مگاپیکسلی، آیفون ۱۵ نتوانسته که از نظر فروش موفق‌تر از آیفون ۱۴ ظاهر شود.

در بازه زمانی مشابه، آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس به ترتیب ۲۲ و ۲۳ درصد از فروش کلی آیفون‌ها در بازار ایالات متحده را کسب کرده‌اند. برای مقایسه، آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس در سه‌ماهه ابتدایی سال گذشته میلادی ۴۶ درصد از فروش کلی را به خود اختصاص داده بودند. 

آیفون ۱۵ در کنار آیفون ۱۴

به دلیل عملکرد ضعیف‌تر آیفون ۱۵ در بازار آمریکا، خانواده آیفون ۱۵ به نسبت سری آیفون ۱۴ عملکرد به مراتب ضعیف‌تری داشته است. به طور دقیق‌تر، سری آیفون ۱۵ در سه‌ماهه نسخه سال ۲۰۲۴ میلادی ۶۸ درصد از میزان کلی فروش را کسب کرده‌اند در حالی که سری آیفون ۱۴ در سال گذشته ۷۵ درصد از عرضه کلی آیفون‌ها را ثبت کرده بود. 

گزارش CIRP به وضوح نشان می‌دهد که آیفون ۱۵ و آیفون ۱۵ پلاس در جلب نظر کاربران بیشتر ناموفق بوده‌اند و از محبوبیت کمتری در مقایسه با نسل قبلی خود بهره می‌برند. 

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)