خانهمقاله‌ها
۲۰ راه تأثیرگذار برای کاهش مدت کار با آیفون

۲۰ راه تأثیرگذار برای کاهش مدت کار با آیفون

آیفون با وجود برخورداری از قابلیت‌های متنوع، می‌تواند در صورت استفاده بیش از حد، صدمات جبران ناپذیری به شما وارد کند.

۱۴۰۳/۲/۱۶

مشکلات استفاده زیاد از آیفون

1-Woman-holding-an-iPhone.jpeg

استفاده نامناسب و بیش از حد از هر چیزی مضر بوده و گوشی‌های هوشمند نیز از این قضیه مستثنی نیستند. زل زدن یا خیره شدن بیش از حد به نمایشگر می‌تواند مشکلات زیر را به وجود آورد:

  • سردرد
  • بروز درد در چشمان
  • بروز درد در کمر و گردن
  • خواب نامناسب و احساس تازگی نداشتن پس از بیدار شدن
  • ابتلا به بی‌خوابی در طولانی مدت
  • ابتلا به افسردگی
  • بروز مشکلات شنوایی در صورت استفاده از هدفون در طولانی مدت
  • احساس درد در انگشتان و کتلف در صورت حمل طولانی مدت دیوایس‌های مختلف
  • کمتر وقت گذراندن با اعضای خانواده، دوستان یا همکاران
  • نداشتن وقت کافی برای شرکت در فعالیت‌های ورزشی یا سایر کارهای خارج از منزل
  • ایجاد حس نیاز به دریافت توجه در دنیای مجازی

برای جلوگیری از اتفاقات یاد شده، پیشنهاد می‌کنیم تنظیمات زیر را روی آیفون خود اعمال کرده یا روش‌های یاد شده را در زندگی خود به کار بگیرید تا به این ترتیب، زندگی سالم و شاداب‌تری را تجربه کنید.

مشاهده میزان ساعت استفاده از آیفون

2-Screen-Time-app-and-website-activity-iPhone.png

هنوز زمان دقیق و درستی برای استفاده از گوشی‌های هوشمند در طول روز اعلام نشده است، اما اگر به مقدار زیاد از آیفون خود در طول روز استفاده می‌کنید، باید کم کم این کار را کنار بگذارید. برای انجام این کار به مسیر Settings> Screen Time> App & Website Activity بروید تا میزان استفاده از اپلیکیشن‌های مختلف را مشاهده کنید. از این ویژگی می‌توانید برای کاهش مدت زمان استفاده از آیفون و اپلیکیشن‌های مختلف کمک بگیرید.

ایجاد محدودیت در مدت زمان استفاده از اپلیکیشن‌ها

3-App-Limits-in-iPhone-Screen-Time-settings.jpeg

اولین کار برای کاهش استفاده از آیفون، ایجاد محدودیت در حوزه استفاده از اپلیکیشن‌هاست. به عنوان مثال می‌توانید مدت زمان ۳۰ دقیقه‌ای برای استفاده از اینستاگرام قائل شوید و به محض رسیدن به این مقدار، اپلیکیشن مورد نظر تا شب بلاک خواهد شد.

همچنین به عنوان مثال می‌توانید بین ساعت ۱۰ صبح تا ۵ بعد از ظهر، امکان استفاده از برخی اپلیکیشن‌ها را محدود کنید تا دیگر مزاحمتی برای شما ایجاد نکنند.

در نهایت می‌توانید برای ارتباط با دیگران نیز محدودیت‌هایی ایجاد کنید که تنها افراد خاصی، امکان ارتباط با شما در ساعت‌های برنامه‌ریزی شده را داشته باشند.

درخواست از اعضای خانواده برای گذاشتن رمز عبور در قسمت Screen Time

همان طور که اشاره کردیم، به محض رسیدن به مدت زمان در نظر گرفته شده، امکان استفاده از اپلیکیشن انتخاب شده بلاک خواهد شد و برای استفاده مجدد باید رمز عبور وارد کنید. اگر پسورد در نظر گرفته شده را بدانید، شانس استفاده بیشتر از این اپلیکیشن بسیار افزایش پیدا خواهد کرد.

برای حل این مشکل، می‌توانید از یکی از اعضای خانواده بخواهید تا رمز عبور حالت Screen Time را برای شما انتخاب کند تا به محض رسیدن به محدودیت زمانی، دیگر امکان استفاده از اپلیکیشن را نداشته باشید و در صورت اضطرار، بتوانید از وی برای باز کردن قفل اپلیکیشن کمک بگیرید.

حذف اپلیکیشن‌هایی مانند توییتر، تیک تاک، اینستاگرام و فیس بوک

زمانی که صحبت از چسبیدن به گوشی‌های هوشمند به میان می‌آید، نام اپلیکیشن‌های فعال در حوزه شبکه‌های اجتماعی همواره به عنوان نخستین گزینه مطرح می‌شود. اگر به چک کردن اینستاگرام، توییتر، یوتیوب، فیس بوک، تیک تاک و مواردی از این قبیل به دفعات در طول روز اعتیاد دارید، می‌توانید این اپلیکیشن‌ها را حذف کرده و به جای آن، از طریق وب‌سایت به آن‌ها دسترسی داشته باشید. شاید فکر کنید استفاده از وب سایت هم به همان اندازه اعتیادآور خواهد بود، اما در واقع چنین نیست و می‌توانید این موضوع را شخصا امتحان و تجربه کنید.

اپلیکیشن‌های فعال در حوزه استریم مانند یوتیوب و مواردی از این قبیل نیز در همین دسته قرار می‌گیرند.

غیر فعال کردن پخش خودکار قسمت بعدی

4-Stop-Next-Episode-Autoplay-on-Netflix.jpeg

بسیاری از اپلیکیشن‌ها و سرویس‌های فعال در زمینه استریم فایل‌های ویدئویی از قابلیت پخش خودکار قسمت بعدی برخوردار هستند. این موضوع ممکن است باعث شود شما ساعت‌ها به گوشی هوشمند خود خیره شده و نتوانید کارهای مهم و روزمره خود را انجام دهید.

لذا پیشنهاد می‌کنیم در اولین فرصت، این حالت را غیر فعال کنید.

استفاده از قابلیت Focus

به کمک این ویژگی شما می‌توانید اپلیکیشن‌ها و مخاطبین خود را در طول ساعات کاری یا هر زمان دیگری که بخواهید، محدود کرده و امکان ارسال نوتیفیکیشن یا ارتباط توسط آن‌ها را به حداقل برسانید. برای انجام تنظیمات مربوطه، مسیر Settings> Focus را طی کنید.

عدم استفاده از آیفون در رخت‌خواب!

اگر به چک کردن گوشی در تخت اعتیاد دارید، پیشنهاد می‌کنیم آن را با خود به رخت‌خواب نبرید. اما اگر از آیفون خود برای تنظیم آلارم استفاده می‌کنید یا ممکن است تماس‌های اضطراری با شما گرفته شود، توصیه ما به شما این است که گوشی هوشمند خود را با فاصله از تخت بگذارید تا دسترسی به آن سخت‌تر باشد.

داشتن قدرت کافی برای خاموش کردن اینترنت

اگر خاموش کردن اینترنت گزینه مناسبی برای شما به حساب نمی‌آید، غیر فعال کردن نوتیفیکیشن‌های مربوط به اپلیکیشن‌های مختلف را در دستور کار خود قرار دهید. همچنین می‌توانید حالتی را تنظیم کنید که اپلیکیشن‌های مختلف، نوتیفیکیشن‌های خود را به صورت آرام و بدون صدا و ویبره و روشن شدن صفحه نمایش ارسال کنند.

همچنین می‌توانید از قابلیت Scheduled Summary استفاده کنید تا نوتیفکیشن‌هایی که لزومی به دریافت در لحظه آن‌ها نیست، در ساعت‌های مشخصی به شما نمایش داده شوند.

استفاده از صفحه هوم اسکرین پاکیزه!

5-iPhone-with-one-Home-Screen-page.jpeg

اگر در دسترس بودن اپلیکیشن‌های مختلف باعث حواس‌پرتی یا اقدام به استفاده از آن‌ها برای شما می‌شود، می‌توانید آن‌ها را به نوعی بچینید که صفحه ابتدایی، کاملا تمیز باشد تا در دسترس بودن آن‌ها، باعث استفاده ناخودآگاه‌شان نشود.

استفاده از ویجت‌ها

ویجت‌ها اغلب اطلاعاتی را در اختیار شما می‌گذارند که برای مشاهده آن‌ها، احتیاجی به باز کردن اپلیکیشن مورد نظر نیست. به این ترتیب می‌توانید با استفاده از ویجت‌ها، میزان استفاده از گوشی هوشمند را کاهش دهید.

استفاده از اپل واچ

در صورت در دسترس بودن آيفون، در حالت دریافت نوتیفیکیشن، شما ممکن است به سرعت نسبت به پاسخ به آن اقدام کنید. اما از آن‌جا که پروسه تایپ کردن روی اپل واچ بسیار سخت است، لذا امکان صرف‌نظر از پاسخ و موکول کردن این اتفاق به زمان دیگری بسیار بالا خواهد رفت.

سیاه و سفید کردن نمایشگر آیفون

6-Grayscale-Color-Filter-on-iPhone.jpeg

از بین بردن رنگ و سیاه و سفید بودن نمایشگر، شانس استفاده از آن را بسیار پایین خواهد آورد. اگر قصد دارید میزان استفاده از گوشی هوشمند را کاهش دهید، فعال کردن این ویژگی بسیار به شما کمک خواهد کرد.

کنار گذاشتن آیفون هنگام قرار گرفتن در جمع

اگر در جمع خانواده یا دوستان خود هستید، گوشی هوشمند خود را کنار گذاشته و از این موقعیت که ممکن است کمتر پیش بیاید، لذت ببرید.

مشخص کردن ساعت‌های کاری و اعلام آن به دیگران

این موضوع ممکن است شامل حال تمامی افراد نشود، اما اعلام ساعت کاری خود به دیگران باعث می‌شود تا آن‌ها در این ساعت‌ها کمتر به فکر ارتباط یا تماس با شما بیفتند و به این ترتیب، شما نیازی به کار با گوشی هوشمند خود نخواهید داشت.

شرکت در فعالیت‌های دیگر

7-A-person-gardening.jpeg

به عنوان گزینه آخر، باید به شرکت در فعالیت‌های مختلف اشاره کنیم. به عنوان مثال انجام کارهای به تعویق افتاده منزل، خرید کردن، رسیدگی به گیاهان و مواردی از این قبیل می‌تواند باعث شود شما کمتر به سمت گوشی خود رفته و به این ترتیب، در استفاده کمتر از آن بسیار موثر خواهند بود.

برچسب‌ها:

مقاله‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)