خانهمقاله‌ها
تمامی انتظارات ما از آیفون ۱۶ پرو

تمامی انتظارات ما از آیفون ۱۶ پرو

با نزدیک شدن به تاریخ عرضه آیفون‌های سری پرو امسال اپل، گزارش‌ها و شایعات بیشتری هم در مورد این دستگاه‌ها منتشر می‌شوند. در حالی که از نظر ظاهری تغییرات جزیی خواهیم داشت، اما داستان در مورد درون این آیفون‌ها کمی متفاوت است.

۱۴۰۳/۲/۱۴
product-image

اپل آیفون 16 پرو

مشاهدهٔ مشخصات فنی و قیمت

product-image

اپل آیفون 16 پرو مکس

مشاهدهٔ مشخصات فنی و قیمت

اپل سری آیفون ۱۶ پرو را در رویداد پاییز ۲۰۲۴ معرفی خواهد کرد و به طور طبیعی تغییراتی نیز برای این محصول در راه است. شایعات پیرامون سری آیفون ۱۶ حاکی از آن است که اپل به گسترش تمایز بین مدل‌های حرفه‌ای و غیر حرفه‌ای ادامه خواهد داد. ویژگی‌های عکاسی بخش قابل توجهی از شایعات را تشکیل می‌دهند، اما برخی نکات در مورد تغییرات احتمالی طراحی نیز به بیرون درز کرده است.

تمامی انتظارات ما از آیفون ۱۶ پرو

با توجه به زمانی که در آن به سر می‌یریم، اپل باید تا به حال تغییرات مورد نظر خود را برای آیفون‌های امسال نهایی کرده باشد. با این حال شایعات به طور معمول هفته‌ها یا ماه‌ها پس از تولید داخلی به دست می‌آیند که منجر به تغییرات لحظه آخری در آنچه مورد انتظار است می‌شود.

مقاله امروز در خصوص تمامی گزارش‌ها و شایعاتی است که تاکنون از آیفون ۱۶ پرو افشا شده است.

شایعات پیرامون طراحی آیفون ۱۶ پرو

در حال حاضر به نظر می‌رسد که اپل قصد دارد سیستم دو لایه فعلی را برای آیفون‌ها حفظ کند. بدین معنی که آیفون‌های استاندارد و آیفون مدل پلاس دارای مشخصات تقریبا یکسانی هستند اما اندازه‌های صفحه نمایش متفاوتی دارند، در حالی که مدل‌های پریمیوم دارای ویژگی‌های ممتاز اضافی خواهند بود.

58949-120431-iPhone-16-wp2-xl.jpg

به نظر می‌رسد هر دو گوشی حرفه‌ای در این خط تولید از نظر اندازه افزایش خواهند یافت. آیفون ۱۶ پرو دارای صفحه نمایش ۶.۲۷ اینچی (۱۵۹٫۳۱ میلی‌متر) خواهد بود. از طرف دیگر آیفون ۱۶ پرو مکس با اندزه ۶٫۸۵ اینچ (۱۷۴٫۰۶ میلی‌متر) عرضه می‌شود.

ماجین بو یک افشاکننده با سابقه نسبی، اظهار کرده که آیفون ۱۶ پرو در دو رنگ عرضه خواهد شد: زرد صحرایی و خاکستری سیمانی.

در ۲۶ مارس (۷ فرورین ماه)، یک پست در شبکه اجتماعی ویبو ادعا کرد که رنگ‌بندی سری پرو می‌تواند مشکی فضایی، خاکستری، سفید و رز باشد و آبی از سری آیفون‌های جدید پرو حذف می‌شود.

چند روز بعد، در ۲۹ مارس (۱۰ فروردین)، شایعات بدنه این گوشی نشان دادند که یک فرآیند تولید بهبود یافته می‌تواند مدل تیتانیومی را تغییر دهد تا ظاهر صیقلی‌تری داشته باشد.

در ۳ آوریل (۱۵ فروردین)، شایعات تغییر رنگ ادامه یافت؛ پستی در ویبو مدعی شد که اپل می‌تواند از همان روش تزریق رنگ آیفون ۱۵ و ۱۵ پلاس در خط تولید پرو خود استفاده کند. با این روش رنگ را می‌توان به شیشه پشتی تزریق کرد و از طریق فرآیند تبادل یونی دوگانه و پولیش ذرات نانوکریستالی، می‌توان یک روکش مات با بافت حکاکی شده ایجاد کرد.

58949-121424-iPhone-16-colors-3-xl.jpg

دکمه اکشن مورد دیگری است که برای سری بعدی آیفون‌ها استفاده خواهد شد، اما با این تفاوت که شاید اپل به جای دکمه اکشن مکانیکی، از نوع خازنی استفاده کند و البته کمی بزرگتر باشد.

آیفون ۱۶ پرو و ​​آیفون ۱۶ پرو مکس احتمال دارد تغییراتی را در طراحی قاب خارجی یا به طور خاص دکمه‌ها داشته باشند. انتظار می‌رود اپل یک دکمه اضافی به نام دکمه ضبط (کپچر) اضافه کند، اما در مورد آن در بخش عکاسی بیشتر توضیح خواهیم داد.

58949-120434-iPhone-16-buttons-xl.jpg

خارج از تغییرات دکمه‌ها و افزایش جزیی سایز، سری آیفون ۱۶ احتمالا شبیه به سری آیفون ۱۵ است وتحولی را در طراحی تجربه نخواهد کرد. اپل به ندرت تغییرات قابل توجهی را در طراحی انجام می‌دهد، بنابراین همه مدل‌ها انتظار می‌رود کناره‌های تخت و داینامیک آیلند داشته باشند.

بهبودهای عکاسی در آیفون ۱۶ پرو

آیفون ۱۵ پرو مکس در حال حاضر تنها مدلی است که در سری آیفون دارای لنز تتراپریسم است. این لنز فاصله کانونی لنز تله فوتو را از ۳ برابر به ۵ برابر دوربین اصلی بهبود می‌بخشد که به ۱۲۰ میلی‌متر تبدیل می‌شود.

58949-120438-iPhone-16-back-xl.jpg

در حالی که آیفون ۱۵ پرو این ویژگی را ندارد، این احتمال وجود دارد که آیفون ۱۶ پرو دارای لنز تتراپریسم باشد. گزارش زنجیره تامین توسط مینگ چی کو تحلیلگر اپل، این شایعه را دوچندان می‌کند، زیرا او گفته که افزایش سایز کلی آیفون ۱۶ پرو به این دستگاه کمک می‌کند که اپل بتواند لنز مذکور را در آن جاسازی کند.

بر اساس افشاهای اخیر، ماژول دوربین سه گانه در آیفون ۱۶ پرو ممکن است شامل یک سنسور ۴۸ مگاپیکسلی دیگر باشد. به طور خاص این شایعه ادعا کرده که اپل یک لنز ۴۸ مگاپیکسلی اولترا واید را اضافه خواهد کرد.

58949-120430-iPhone-16-wp3-xl.jpg

تلاش اپل برای دوربین فوق عریض با وضوح بالاتر به عکس‌هایی که با حالت 0.5x یا حالت ماکرو گرفته می‌شوند، مفید خواهد بود، اما احتمال دارد دلیل مهم‌تری برای این ارتقا وجود داشته باشد؛ ضبط ویدیوی فضایی. فیلمبرداری سه بعدی با آیفون به دوربین فوق عریض و دوربین اصلی متکی است، که کیفیت اول را از ۱۲ مگاپیکسل به ۴۸ مگاپیکسل افزایش می‌دهد. با ادامه روند ارتقای دوربین، آیفون ۱۶ پرو می‌تواند از لنزهای شیشه‌ای قالب‌گیری شده برای کاهش ضخامت و وزن برآمدگی دوربین و افزایش فاصله بزرگنمایی استفاده کند.

58949-120435-iPhone-16-design-xl.jpg

لازم به ذکر است که آیفون‌های استاندارد در سال‌های اخیر شاهد چندین ارتقا مشخصات دوربین بوده‌اند و دوربین اصلی آیفون ۱۵ به ۴۸ مگاپیکسل ارتقا یافته است. بنابراین انتظار نمی‌رود که اپل برنامه‌ای برای آپگرید دوربین سری استاندارد داشته باشد.

از طرف دیگر برای سری استاندارد، برآمدگی دوربین در این آیفون‌ها می‌تواند به جای مورب به پیکربندی عمودی برگردد. این به کاربران استاندارد آیفون اجازه می‌دهد تا ویدیوهای فضایی را برای اپل ویژن پرو ضبط کنند.

اگرچه شایعه‌ای از لنز یا سنسور دوربین این سری از آیفون‌ها در دست نیست، اما یکی از شایعات در تاریخ ۱۵ آوریل (۲۷ فروردین) از طریق افشاگر نسبتا معروف «Yeuz1122» این موضوع را مطرح کرد که پوشش لنز آنها می‌تواند عکس‌های شما را بهبود بخشد. با استفاده از رسوب لایه اتمی (ALD) این تکنیک، لایه‌ای به ضخامت چند نانومتر تولید می‌کند که می‌تواند به طور دقیق و یکنواخت روی لنزهایی مانند لنزهای منحنی اعمال شود.

این معادل افزودن یک فیلتر است که می‌تواند در برخی شرایط درخشش نور را کاهش دهد. بنابراین با استفاده از این تکنیک، خطر اثر نور مستقیم در تصویر با اضافه کردن عناصر لنز و فیلترهای فیزیکی بیشتر به یک چیدمان حذف می‌شود.

دکمه کپچر یا دکمه‌های کپچر؟!

نقشه‌های CAD فاش شده نشان می‌دهند که آیفون 16 پرو می‌تواند دارای یک دکمه ضبط جدید و یک دکمه اکشن بزرگتر باشد. همین رندر نشان می‌دهد که آیفون ۱۶ پرو احتمالا کمی بزرگتر از مدل قبلی خود باشد.

58949-120436-iPhone-16-capture-xl.jpg

شایعه شده است که دکمه کپچر در زیر دکمه پاور در سمت راست آیفون قرار دارد. از طرف دیگر آنتن mmWavw در حال حاضر در آنجا قرار دارد، بنابراین باید به سمت مخالف در زیر دکمه های تنظیم صدا انتقال یابد.

شایعات پیرامون نحوه پیکربندی این دکمه توسط اپل زیاد است. دقیقا به مانند دکمه اکشن که شایعات حاکی از آن بودند که اپل آن را خازنی و حساس خواهد کرد، اما هرگز به حقیقت تبدیل نشد.

گزارشی دیگر ادعا کرده که دکمه کپچر ممکن است مکانیکی باشد. این به کاربران این امکان را می‌دهد تا برای تنظیم سطوح بزرگ‌نمایی، انگشت خود را بکشند و سپس با یک نیم‌فشار، عکس را فوکوس کنند.

در ۲۶ مارس (۷ فروردین)، یک عکس لو رفته از یکی از سازندگان لوازم جانبی در مورد دکمه اضافی در آیفون‌های امسال نشان داده شد. این عکس یک قاب گوشی مشکی را با قسمت پشت واضح و قسمتی بریده شده برای دکمه کپچر نشان می‌داد.

ماکت‌های ساخته شده آیفون ۱۶ و آیفون ۱۶ پرو هم که به صورت سه بعدی پرینت شده بودند، ظاهرا نشان دادند که دکمه کپچر در آیفون چگونه می‌تواند باشد. البته این اگر مدل‌ها دقیق باشند.

شایعات دیگر در مورد آیفون ۱۶ پرو

چیز زیادی برای گفتن در مورد آیفون ۱۶ پرو فراتر از موارد گفته شده باقی نمانده است. اما در مورد سری استاندارد فقط بحث‌هایی در مورد اینکه از کدام پردازنده می‌توانند استفاده کنند وجود دارد.

58949-120437-iPhone-16-table-xl.jpg

یک شایعه جداگانه متمرکز بر تراشه، ایده A18 و A18 Pro را برای آیفون‌های ۲۰۲۴ تکرار کرده است. دلیل این رویه برای نام‌گذاری شاید این است که اپل بر این باور است که تراشه‌ها باید به همین صورت نامگذاری شوند تا مشتریان فکر نکنند که دستگاه قدیمی خود را دریافت می‌کنند؛ کاری در سری‌های قبل انجام می‌داد و در سری استاندارد از تراشه‌های سری پرو سال قبل استفاده می‌کرد.

در مورد فضای ذخیره‌سازی، برخی شایعات حاکی از آن است که آیفون ۱۶ پرو می‌تواند حداکثر فضای ذخیره‌سازی نسل قبلی خود را تا ۲ ترابایت یعنی دو برابر کند. همین شایعه گزارش دیگری را تایید کرده که نشان می‌دهد این مدل ممکن است حافظه فلش QLC با چگالی بالاتر و البته کندتر نیز داشته باشد.

انتظار می‌رود سری آیفون ۱۶ در رویداد اپل در اوایل سپتامبر ۲۰۲۴ (شهریور ماه) معرفی شود. در مورد قیمت‌ها هم باید گفت که احتمالا تفاوتی با سال گذشته نداشته باشند؛ بدین معنی که مدل‌های استاندارد از ۷۹۹ دلار و مدل‌های پرو از ۱۱۹۹ دلار شروع شوند.

product-image

اپل آیفون 16 پرو

مشاهدهٔ مشخصات فنی و قیمت

product-image

اپل آیفون 16 پرو مکس

مشاهدهٔ مشخصات فنی و قیمت

مقاله‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)